Eveniment

Italia se luptă pentru producătorii autohtoni de maşini de lux. Ţara cere scutirea mărcilor emblematice de noile măsuri împotriva poluării

Italia se luptă pentru producătorii autohtoni de maşini de lux. Ţara cere scutirea mărcilor emblematice de noile măsuri împotriva poluării

Autor: Ştefan Stan

19.09.2021, 09:29 231

Italia negociază cu Uniunea Europeană protejarea producătorilor de maşini de lux de eliminarea planificată a vehiculelor cu motor cu combustie până în 2035, potrivit unui ministru din administraţia lui Mario Draghi, scrie Bloomberg.

 

În timp ce guvernul italian susţine pe deplin angajamentul Europei de a reduce emisiile prin eliminarea treptată a motoarelor cu combustie, „pe piaţa autovehiculelor există discuţii în curs cu Comisia UE” cu privire la modul în care noile norme s-ar aplica şi pentru producătorii de automobile care vând un număr mai mic de vehicule decât producătorii obişnuiţi, a declarat pentru Bloomberg TV Roberto Cingolani, ministru pentru tranziţie ecologică.

În iulie, Comisia Europeană a anunţat planurile de a elimina treptat vânzările de maşini noi cu motor cu combustie până în 2035, ca parte a regiunii de a reduce emisiile care contribuie la încălzirea globală. Planul este deosebit de provocator pentru producătorii de automobile de lux care produc vehicule cu motoare puternice.

UE se află încă în faza incipientă a examinării planului, întrucât regulile propuse urmează a fi discutate de către statele membre şi de Parlamentul European. Procesul va dura probabil până la doi ani, timp în care unele ţări ar putea propune modificări pentru a-şi proteja companiile şi industriile. Un purtător de cuvânt al UE a refuzat luni să comenteze remarcile ministrului italian, menţionând că „toţi producătorii de automobile vor trebui să contribuie la această reducere” a emisiilor.

Franţa a dat deja semne de rezistenţă la noul plan, pledând pentru obiective mai indulgente. Parisul susţine obiectivul de reducere a emisiilor provenite de la autoturisme cu 55% până în 2030, a declarat în iulie un oficial din biroul preşedintelui Emmanuel Macron.

Preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Automobile Europene, Oliver Zipse, a declarat că sprijină efortul italian, dată fiind „situaţia specială” cu care se confruntă producătorii de maşini de lux. „Pentru producătorii foarte mici, care, în imaginea de ansamblu a emisiilor globale, nu joacă aproape niciun rol, există argumente bune pentru luarea în considerare a acestor scutiri”, a spus Zipse la salonul auto IAA din München.

Încercarea Italiei de a-şi proteja producătorii auto emblematici nu înseamnă că ţara se opune procesului de electrificare. „Aceasta este o problemă de politică globală”, a declarat Cingolani, fost director neexecutiv la Ferrari. „Există o conştientizare clară despre necesitatea acestei tranziţii”.

Ferrari va dezvălui, în 2025, primul său vehicul care funcţionează în întregime pe baterii, a declarat preşedintele John Elkann la începutul acestui an. În schimb, modelul complet electric al Porsche, Taycan, este în circulaţie încă din 2019. Ferrari intenţionează să împărtăşească mai multe detalii despre planurile sale, în viitorul apropiat.

 
 
 
AFACERI DE LA ZERO