Eveniment

Logan la a treia rechemare: dupa cric si roti, au venit la rand scaunele

17.11.2005, 21:18 77

Modelul Dacia Logan a ajuns la a treia rechemare de automobile pentru verificari, dupa ce producatorul local a decis sa recheme aproape 2.750 de vehicule fabricate in prima parte a lunii septembrie.

"Dacia a identificat posibilitatea existentei unei neconformitati la sudura armaturii scaunelor din fata pentru vehiculele fabricate intre 5 si 19 septembrie 2005, adica 12 zile de productie. Spatarele scaunelor din fata ale acestor vehicule s-ar putea inclina fara ca acestea sa fi fost reglate in prealabil", au declarat reprezentantii Dacia.

Potrivit acestora, posesorii vehiculelor Dacia vor fi contactati individual printr-o scrisoare recomandata si vor fi invitati in reteaua de service pentru un control al sudurii. "In urma verificarii, daca este cazul, scaunele vor fi schimbate", sustin oficialii Dacia. Ei nu au dorit sa precizeze care vor fi costurile implicate de aceasta operatiune.

Scaunele care echipeaza modelele Logan sunt in prezent fabricate de producatorul american Johnson Controls.

Modelul produs la fabrica de la Pitesti a mai fost de doua ori in centrul unor operatiuni de rechemare, cea mai recenta avand loc in vara acestui an cand o anvelopa Continental s-a desprins de pe janta din aliaj usor a unei roti din fata in cadrul unui test de evitare a unui obstacol aparut brusc, organizat de revista franceza Auto Journal.

Atunci, producatorul francez a anuntat ca va rechema de pe pietele vest-europene mai multe zeci de automobile echipate cu jante de aliaj usor (aluminiu) si anvelope Continental.

La inceputul acestui an producatorul local a anuntat ca recheama pentru verificari peste 15.000 de automobile, adica doua treimi din totalul masinilor livrate pana la momentul respectiv. Dacia dorea sa verifice cricul, cablajul motorului si calculatorul de la sistemul de injectie, care ar avea unele probleme. Verificarile la modelele rechemate au fost gratuite, costurile fiind suportate in totalitate de catre producator.

Cu toate acestea, imaginea Logan nu a fost aproape deloc afectata, ci, dimpotriva, a inregistrat in continuare vanzari mult peste asteptarile grupului Renault, care au decis sa exporte modelul Logan nu doar in pietele emergente din Europa Centrala si de Est, Asia si America de Sud, ci si in Europa de Vest.

ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO