Eveniment

Made in Romania pe mai multe sacouri

28.11.2003, 00:00 41

Producatorii romani de imbracaminte au reusit pentru prima oara anul trecut sa patrunda pe pietele externe cu colectii originale, iar ponderea acestor exporturi va continua sa creasca in defavoarea sistemului lohn.
"Exista cateva companii romanesti de confectii care au reusit sa vanda pe pietele externe cu propriile colectii, iar numarul acestora este in crestere", a spus Dietmar Stiel, consultant IBD/GTZ, cu ocazia "Congresului Industriei de Textile si Confectii din Sud-Estul Europei", care a avut loc ieri la Romexpo.
In 2002, ponderea exporturilor de colectii originale realizate de companile romanesti a fost de 2% si pana in 2005 acest segment va ajunge la 10% din total.
Exporturile de confectii in sistem lohn au scazut de la an la an, de la 60% in 2000, la 45% anul trecut, si vor ajunge in 2005 sa reprezinte numai 35% din total. In acelasi timp, ponderea subcontractelor a urcat la 53%, anul trecut, si va creste in continuare.
Marii retaileri de imbracaminte din Vest sunt tot mai interesati de furnizorii din Europa Centrala si de Est, in defavoarea celor asiatici, au spus participantii la Congres.
Avantajul acestor tari in fata rivalilor asiatici este ca sunt mult mai apropiate de clienti, ceea ce reduce substantial costurile cu transportul.
Dezavantaje ale producatorilor romani in aceasta competitie sunt calitatea slaba a produselor si lipsa de promtitudine la livrare.
"Multi producatori romani nu au implementat un proces de control al calitatii si livreaza produse care nu respecta cerintele clientilor", a spus Gwyn Williams, director general al companiei britanice de retail de imbracaminte Next Group.
In prezent, peste 57% din produsele Next sunt fabricate in Asia.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO