Eveniment

Ministrul agriculturii: Micii româneşti vor deveni „produse tradiţionale“ în trei luni

Mediafax Foto

Autor: Liviu Iancu, Gabriel Razi

03.06.2013, 20:11 236

Micul este salvat, iar în decurs de trei luni va fi declarat produs tradiţional românesc, a afirmat luni ministrul agriculturii Daniel Constantin, referindu-se la directiva europeană potrivit căreia de la 1 iunie producţia de mici ar fi urmat să fie interzisă.

„Micul românesc este salvat, ca să spun aşa. Nu este niciun fel de problemă. Cu ajutorul sectorului, care s-a mobilizat foarte bine, eu cred că am reuşit să facem un lucru foarte important“, a spus ministrul.

Asociaţia Română a Cărnii a cerut ca micii să fie consideraţi produs tradiţional după ce, conform unei directive euro­pe­ne, de la 1 iunie se interzice folosirea în com­poziţia produselor de carne proce­sată a unor aditivi alimentari care se folosesc şi la prepararea micilor.

„Sigur că mai sunt câteva zile până aşteptăm şi o decizie europeană în acest sens, dar de când a intrat în vigoare regu­lamentul european, micul românesc se pro­duce în continuare fără niciun fel de problemă“, a spus Constantin.

El a explicat că va exista în re­gulamen­tul european o excepţie pentru ingredientele care se regăsesc în micul românesc. Ministrul a mai spus că asociaţiile din domeniu vor începe procesul de atestare a micului ca produs tradiţional românesc.

„Acest proces va dura în jur de trei luni şi după aceea nu cred că va mai fi niciun fel de problemă“, a afirmat ministrul.

Piaţa micilor este un business în România de 50 de milioane de euro, acest segment fiind unul dintre cele mai polarizate din industria de procesare a cărnii.

Jumătate din piaţă este acoperită de mărcile private şi de bran­du­rile mici, locale sau regionale, iar în acelaşi timp restul este împărţit între cinci jucători mari. Cinci jucători naţionali cu cele mai mari vân­zări pe segmentul micilor sunt Doly-Com, Aldis, Diana, Cris-Tim şi Angst. Împreună cei cinci producători au afaceri cumulate pe acest segment de 10 milioane de euro.

Micii, un segment de piaţă intrat recent în lumina reflectoarelor după ce produsul a ajuns să fie sub risc ca urmare a posibilei inter­zi­ceri, nu reprezintă un pilon important în businessurile producătorilor. Acest produs acoperă numai 2% din rulajele pieţei şi reprezintă un debuşeu de vânzări pentru luna mai, dar şi pentru august şi septem­brie, atunci când consumul este dublu faţă de celelalte luni.

Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 04.06.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO