Eveniment

Ostahie: Suntem precauti cu estimarile de crestere

30.05.2007, 19:21 24

Altex, cel mai mare retailer de electronice si electrocasnice de pe piata locala, a inregistrat o crestere de peste 10% a cifrei de afaceri in luna aprilie, continuand astfel evolutia pozitiva din primul trimestru, cand afacerile companiei s-au majorat cu 13% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 50 mil. euro.
"Circumstantele favorabile din primul trimestru au continuat si in aprilie. Sarbatorile de Paste, de exemplu, care genereaza intotdeauna cresteri ale volumelor vandute, au fost anul acesta in luna martie, in plus s-a renuntat la taxele vamale si au inceput sa se vada efectele activitatilor de reprocessing si reengineering (reorganizarea companiei - n. red.) pe care le-am efectuat anul trecut", a declarat pentru ZF Dan Ostahie, directorul general al Altex.
Compania Altex, care controleaza lanturile de magazine Altex si Media Galaxy, a inregistrat anul trecut o scadere a rezultatelor financiare, atat la nivel de cifra de afaceri, cat si la nivel de profit. Businessul companiei s-a redus cu circa 20%, pana la 220 mil. euro anul trecut. Pentru acest an insa, compania estimeaza o cifra de afaceri cel putin egala cu cea din 2005, respectiv de 275 mil. euro.
"Anul trecut a fost destul de dificil pentru noi si de aceea suntem precauti cu estimarile si cu asteptarile pe care le avem de la 2007. Insa cifra de afaceri din acest an va fi cu siguranta peste cea din 2006, chiar si peste cea din 2005", estimeaza Ostahie.
Potrivit reprezentantilor companiei, la aprecierea rezultatelor din primul trimestru au contribuit si modificarile survenite in organizare. Proprietarul Altex a transferat la finele anului trecut actiunile detinute catre nou infiintatul holding Bomenweld din Olanda, ceea ce a condus spre transformarea si fluidizarea structurii organizationale.
Acest demers si indiciile de revenire a pietei de electronice si electrocasnice l-au determinat pe presedintele Altex sa estimeze pentru anul in curs afaceri de cel putin 275 de milioane de euro. Prognoza pare sa se confirme, chiar daca cresterea de 13% raportata in primul trimestru este cu 7% sub estimarea de crestere pentru intregul an. In piata de profil comportamentul consumatorului a determinat ca cea mai mare parte a afacerilor sa fie realizate in ultima luna de vara si in perioada cadourilor din timpul sarbatorilor de iarna. Vanzari mai mari inregistrate de retaileri in luna august, in special pentru produsele electrocasnice de volum mare, sunt explicate in ultimii ani de repatrierea veniturilor realizate de romanii angajati in strainatate care isi petrec acasa concediile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO