Eveniment

Piata de ice tea creste cu 60%

01.06.2006, 00:00 125

Piata locala de ice tea (ceai preparat) va inregistra in acest an o crestere a consumului de aproape 60%, pana la 25 mil. litri, potrivit unui studiu al companiei internationale de cercetare de piata Canadean, citat de Quadrant Amroq Beverages (QAB), imbuteliatorul Lipton Ice Tea.

La un pret mediu la vanzare de 1,5 lei la un litru, valoarea segmentului ice tea ar putea atinge in acest an 37,5 mil. lei (aproximativ 10 mil. euro).

Segmentul de ice tea reprezinta aproximativ 1% din piata autohtona de bauturi racoritoare, valoare care va creste in acest an, potrivit studiului citat.

"Tot mai multi consumatori isi indreapta atentia spre segmentul de bauturi fara zahar si bauturi necarbonatate, cu valori functionale dovedite. Din acest motiv, ne asteptam ca in acest sezon de vara cea mai mare rata de crestere in vanzari sa se inregistreze in categoria de necarbonatate, apa si ice tea", a declarat Andra Botan, product manager la QAB.

Atat Lipton Ice Tea, cat si concurentul sau direct Nestea au in plan pentru acest an lansarea unor variante de ceai verde in completarea portofoliului. Lipton a facut deja primul pas prin lansarea recenta a variantei Lipton Ice Tea Green.

"Noua lansare a generat in primele 30 de zile ale lunii mai o crestere a vanzarilor de peste 70% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut", a mai spus Botan.

Lipton Ice Tea, produs imbuteliat si distribuit de Quadrant Amroq Beverages (QAB) sub licenta Pepsi Lipton International, detinea o cota de piata de 32% la sfarsitul primului trimestru al anului, potrivit studiilor Canadean citate de companie.

Lipton Ice Tea a inregistrat anul trecut vanzari cu 45% mai mari fata de anul precedent, trendul mentinandu-se si in primul trimestru al acestui an. QAB a raportat recent o crestere de 38% a vanzarilor de Lipton Ice Tea in perioada ianuarie-martie, comparativ cu primele trei luni ale anului trecut. Lipton Ice Tea a fost lansat in Romania in 2003.

La randul sau, Nestea a inregistrat anul trecut vanzari volumice cu 73% mai mari fata de anul precedent si spera mentinerea ritmului, odata cu lansarea variantei green. "Pe viitor speram sa mentinem aceasta crestere avand in vedere si lansarea Nestea Green Tea Citrus", a declarat Valentina Baicuian, director de comunicare pentru Coca-Cola Romania, Bulgaria si Moldova. Nestea a fost lansat in aprilie 2004 si este imbuteliat si distribuit de Coca-Cola HBC Romania, imbuteliatorul bauturilor Coca-Cola pentru piata romaneasca.

In urmatorii ani, piata bauturilor racoritoare isi va schimba structura, ca urmare a modificarii comportamentului consumatorilor.

Ice tea este un produs cu sezonalitate ridicata. "In lunile de vara (iunie-septembrie) in anul 2005, volumul de vanzari pentru Nestea a crescut de 3 ori fata de luna ianuarie a aceluiasi an", a mai spus Valentina Baicuian.

Pe piata autohtona mai sunt prezente brandurile Rauch Ice Tea, produs de compania germana Rauch si Pfanner Ice Tea, produs de compania Pfanner din Austria.

Produsele Lipton Ice Tea sunt dezvoltate pe plan international de Pepsi Lipton International, un joint-venture intre grupul american PepsiCo si Unilever. Produsele Lipton Ice Tea sunt imbuteliate si distribuite in Romania si Republica Moldova de Quadrant Amroq Beverages, sub licenta Pepsi Lipton International.

Compania Quadrant Amroq Beverages (QAB) este imbuteliatorul autorizat si distribuitorul Pepsi, Prigat, Lipton Ice Tea si Roua Muntilor pentru Romania si Republica Moldova.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO