Eveniment

Raportul trimestrial al CME arata cresterea importanta a cifrei de afaceri

12.08.2003, 00:00 16



Posturile de televiziune Pro TV, Acasa TV si Pro TV International - detinute, alaturi de PRO FM, in proportie de 66% de compania americana de media CME (Central European Media Enterprises) - au inregistrat o crestere sustinuta a operatiunilor si in al doilea trimestru al anului, depasind ritmul de crestere a pietei de publicitate.



Cele trei canale TV au avut o cifra de afaceri de 13,7 milioane de dolari in al doilea trimestru, cu 60% mai mult decat in al doilea trimestru al anului 2002. Profitul operational in aceeasi perioada a fost de 3,5 milioane dolari, in crestere de la 0,86 mil. $ in perioada similara a anului trecut. #leadend#



Ca urmare a rezultatelor bune din ultimele trei luni, pe primul semestru, cifra de afaceri a fost de 23 milioane de dolari, cu 50% mai mare decat in primele sase luni ale anului trecut.



De asemenea, si profitabilitatea a inregistrat o crestere spectaculoasa. In primul semestru al acestui an, profitul operational (profitul inainte de plata taxelor, dobanzilor, includerea deprecierii si amortizarilor) s-a triplat, ajungand la 5 milioane de dolari, fata de 1,5 mil. $ in primele sase luni ale anului precedent.



Rezultatele din Romania au contribuit la consolidarea pozitiei financiare a CME, companie care opereaza mai multe posturi de televiziune in Europa Centrala si de Est. CME mai detine afaceri in Slovenia (POP TV, Kanal A), Slovacia (Markiza TV) si Ucraina (Studio 1+1).



Pe ansamblu, piata romaneasca de publicitate a inregistrat o crestere de 15% in acest an.



Cresterea incasarilor din publicitate pentru Pro TV si Acasa se datoreaza cresterii incasarilor pe spot, dar si faptului ca au fost acoperite cu publicitate intervale orare foarte putin solicitate de advertiseri in trecut.



In primul semestru, Pro TV si Acasa au ocupat pozitia de lideri pe 74,1% din sloturile orare (urban, 18-49 de ani).



In primul semestru, CME a inregistrat o cifra de afaceri de 55,4 milioane de dolari, in crestere cu 26%. Profitul net al companiei de media s-a ridicat la 319,5 milioane de dolari, fata de o pierdere de 24,2 milioane de dolari in primele sase luni ale anului trecut. Aceasta evolutie spectaculoasa a profitului se datoreaza despagubirilor primite de la statul ceh, dupa castigarea procesului de la Curtea Internationala de Arbitraj, in cazul postului de televiziune Nova TV din Cehia. Compania intentioneaza acum sa se extinda si in Rusia si Polonia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO