Eveniment

Retailerii incep din start cu reduceri de pana la 70%

Retailerii incep din start cu reduceri de pana la 70%

De obicei, retailerii incepeau sezonul reducerilor scazand din pret 15% sau maxim 30%. Acum deja au afisat reduceri de 70%

15.01.2009, 19:26 118

In ultimele luni ale anului trecut, ritmul de crestere al vanzarilor s-a diminuat fata de aceeasi perioada a anului trecut cu 5% pana la 30%, motiv pentru care scaderile de preturi de la inceputul acestui an depasesc cu pana la 40% pragurile practicate de obicei.

"In anii trecuti, pe 15 ianuarie, retailerii incepeau sezonul reducerilor scazand din pret 15% sau maxim 30%. Acum deja au afisat reduceri de 70%, pentru a putea ramane cu cat mai putine produse din colectia veche", a declarat pentru ZF Vicentiu Zorzolan, administratorul AAV Group, companie care detine franciza pentru brandurile de imbracaminte Esprit, Springfield sau Woman'Secret. Zorzolan aminteste ca reducerile de pana la 70% aveau loc abia la sfarsitul perioadei de reduceri, adica in februarie.
Majoritatea magazinelor au afisat deja in vitrine sau la standurile cu produse micsorari de pret, oferta variind intre 10% si 70%. Printre magazinele de imbracaminte care au lasat cel mai mult la pret se numara Pimkie (de la 20% pana la 70%), Elle (70%), Calvin Klein (60%) sau Castro (pana la 50%). Si retailerii de incaltaminte si accesorii au apelat la astfel de strategii dupa ce bilantul pe lunile din perioada sarbatorilor de iarna nu a coincis cu previziunile. Preturi la jumatate de la inceputul perioadei de reduceri se gasesc in magazinele Humanic, Minelli sau Nexus, iar cu oferte de pana la 70% vin magazinele Accessorize.
"Vanzarile au scazut foarte mult incepand cu noiembrie. In magazinele din centru s-a simtit o diminuare drastica de 30%-40%, iar in cele deschise recent este clar ca nu ne-am atins tintele vizate la inceputul colectiei. Acum incercam sa mai recuperam putin, dar problema este ca si de sarbatori am avut promotii, dar nu s-a simtit nicio schimbare", spune Anca Matei, directorul de marketing al lantului de magazine de incaltaminte Nexus.
Moditalia, compania care detine pe piata din Romania cinci magazine Nexus, a amanat deja proiectele de extindere a brandului italian pentru urmatoarea perioada si incearca sa gaseasca metode prin care sa mentina vanzarile astfel incat sa nu fie nevoita sa inchida din magazine.
"Tinta este sa vindem minimum 50% din produse, astfel ca in perioada reducerilor sa mai vindem 30% si sa ramanem cu restul pe stoc. Am vandut insa pana acum 30%-40%, iar perioada asta, cu toate ca trebuie sa dam cea mai mare parte din marfa, nu se arata prea buna", continua Matei.
In Occident, 80% din produse se vand la pret intreg si restul in perioada reducerilor, iar romanii au pastrat aceleasi proportii in ultimii ani.
Retailerii internationali au atacat piata locala si au oferit cumparatorului nematurizat inca cele mai variate produse, fiind influentati si de cresterea ritmului de trai.
Cea mai la indemana metoda de atragere a clientilor au fost insa reducerile de pret, practicate fie cu ocazia sarbatorilor sau a diverselor perioade din an, fie in perioada legala a soldarilor cuprinsa intre 15 ianuarie si 15 aprilie pentru sezonul de iarna si intre 1 august si 31 octombrie pentru vestimentatia de vara.
Anul acesta insa devalorizarea leului, dar si disponibilizarile din sectoarele cu potential precum cel auto sau imobiliar au inghetat vanzarile de imbracaminte si incaltaminte, determinand retailerii sa iasa in fata cu reduceri semnificative.
Cele mai importante branduri internationale sunt Zara, Pull and Bear sau Stradivarius, aduse direct de compania spaniola Inditex, si Castro, Promod sau Mango, francize deschise prin grecii de la Solmar.
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO