• Leu / EUR4.9437
  • Leu / GBP5.5513
  • Leu / USD5.1379
Eveniment

Roata norocului în 2022: cumperi o vacanţă, dar ajungi la destinaţie? Haosul general de pe aeroporturile europene duce la cozi interminabile, zboruri ratate, bagaje pierdute şi vacanţe eşuate. "Există probleme în toate aeroporturile din Europa”. ”Nu se compară cu nimic din ceea ce am trăit vreodată”

Roata norocului în 2022: cumperi o vacanţă, dar ajungi la destinaţie? Haosul general de pe aeroporturile europene duce la cozi interminabile, zboruri ratate, bagaje pierdute şi vacanţe eşuate. "Există probleme în toate aeroporturile din Europa”. ”Nu se compară cu nimic din ceea ce am trăit vreodată”
23.07.2022, 15:00 1500

"Vacanţa din iad" a lui Marivi Wright a început când sistemele informatice ale Air France au căzut, iar personalul a fost nevoit să înregistreze manual pasagerii zborului ei din New York spre Europa.

Ea a pierdut două zboruri de legătură în timp ce zbura prin Paris spre Spania pentru a-şi vizita mama în vârstă de 83 de ani, aterizând în Malaga cu o întârziere de 12 ore. Bagajele ei nu au fost gasite nicăieri.

"Mama mea suferă de demenţă şi acesta a fost momentul în care am stat cu ea pentru a mă uita prin fotografii", a spus Wright, explicând că acestea se aflau în geanta lipsă. "Mi-am petrecut timpul cumpărând haine la aeroport sau completând cererile de despăgubire . . . Acesta este timp cu mama mea pe care nu îl voi mai recupera niciodată. Sunt epuizată emoţional", a adăugat ea.

Wright este unul dintre milioanele de pasageri care au îndurat o evadare haotică de vară, deoarece anulările şi întreruperile de zbor au cuprins întreaga Europă.

Problemele provin din lipsa cronică de personal în multe părţi ale industriei aviatice, inclusiv în companiile aeriene, aeroporturi şi companiile de handling la sol, care sunt subcontractate pentru a furniza servicii precum check-in şi manipularea bagajelor.

Pe măsură ce restricţiile de călătorie impuse de coronavirus au fost ridicate şi mulţi şi-au planificat primele călătorii din ultimii doi ani, cererea a revenit mai repede decât a reuşit industria să angajeze personal nou.

Epidemiile de acţiuni sindicale au sporit problemele, inclusiv o grevă a piloţilor la compania aeriană scandinavă SAS, care a contribuit la declararea falimentului acesteia în această lună.

"Există probleme în toate aeroporturile din Europa", a declarat Akbar Al Baker, directorul executiv al Qatar Airways. "Ne confruntăm cu aceleaşi probleme în Franţa... . Belgia, Olanda, Germania. De fapt, este o epidemie".

Pasagerii au îndurat, de asemenea, întârzieri necuantificate, cozi şi bagaje pierdute, deoarece industria nu a fost capabilă să facă faţă numărului mare de pasageri.

Nikolas Syrimis a petrecut 12 ore în interiorul aeroportului Schiphol din Amsterdam săptămâna aceasta, inclusiv două ore şi jumătate la cozi "nespus de lungi", după ce zborul său easyJet a fost anulat din cauza deteriorării pistei în condiţiile temperaturilor extreme de pe aeroportul Luton din Londra.

"Chiar şi cu toate titlurile de pe prima pagină a ziarelor, să vezi cu ochii tăi nu se compară cu nimic din ceea ce am trăit vreodată", a spus el.

Companiile aeriene şi aeroporturile din SUA au suferit, de asemenea, explozii de perturbări pe măsură ce au crescut în ultimul an, dar Europa a apărut ca epicentru al perturbărilor în călătorii în această vară.

Şi chiar şi atunci când operaţiunile nu se întrerupe, aşteptările de ore întregi pentru a se deplasa prin aeroporturile europene au devenit ceva obişnuit.

Vineri, cozile au şerpuit în faţa aeroportului din Manchester şi au trecut de parcarea de maşini, unde pasagerii care aşteptau să plece au descris "haosul organizat", precum şi surpriza de a fi nevoiţi să stea afară în ploaie.

Marile aeroporturi centrale, printre care Heathrow din Londra şi Frankfurt, au obligat companiile aeriene să îşi reducă orarele pentru a limita supraaglomerarea, iar joi, transportatorul olandez KLM le-a spus pasagerilor care se transferă prin Schiphol să nu încerce să înregistreze bagajele, după o defecţiune la sistemele de bagaje.

Marea majoritate a pasagerilor vor ajunge, în cele din urmă, la destinaţie. Dar aeroporturile aglomerate, cu operaţiuni complexe şi cu o marjă de manevră redusă pentru reprogramarea zborurilor întârziate, au suferit unele dintre cele mai importante perturbări.

Aeroportul Bruxelles a fost cel mai afectat de întârzieri din Europa, cu 73% din zboruri întârziate în această lună, conform datelor compilate de compania de rezervări online Hopper. Aeroportul Heathrow din Londra, Charles de Gaulle din Paris şi Frankfurt au fost în top 10 cele mai grave, cu mai mult de jumătate din zboruri întârziate.

Unul din 50 de zboruri cu plecare din ţările europene a fost anulat în ultima săptămână, inclusiv 680 de zboruri cu plecare din Germania, Marea Britanie, Franţa, Italia şi Spania - de trei ori mai multe decât în aceeaşi perioadă din 2019, potrivit furnizorului de date Cirium.

Aeroporturile europene mai mici au rezistat mai bine, în parte datorită simplităţii relative a operaţiunilor lor. Gran Canaria, Alicante şi Malaga, din Spania, s-au aflat toate în topul celor mai performante 10 aeroporturi, mai puţin de o cincime din zboruri suferind întârzieri.

Pauline Kennedy, care este pensionară, a comparat experienţa sa "extraordinară" la sosirea pe aeroportul din Manchester cu cea de la plecarea din Amsterdam, unde a spus că au fost cozi pentru orice. "Cred că, în sfârşit, Manchester şi-a revenit", a spus ea.

Aeroporturile din economiile dependente de turism, unde menţinerea fluxului de călătorii este o prioritate naţională, au avut, de asemenea, performanţe mai bune.

La Aeroportul Internaţional din Atena, Elisabet Chousiades a declarat că a trecut uşor prin terminal şi şi-a luat bagajele fără întârziere după ce a venit cu avionul din SUA.

Turismul este vital pentru economia Greciei, generând un sfert din PIB atunci când sunt incluse contribuţiile indirecte. În mod revelator, conducerea aeroportului din Atena a apelat la un program de sprijin guvernamental pentru a păstra toţi cei 800 de angajaţi în timpul pandemiei, precum şi majoritatea celor 8.000 de angajaţi subcontractaţi care lucrează în domeniul handlingului la sol şi al securităţii.

"Nu am concediat pe nimeni, am oprit operaţiunile şi am pus oamenii să lucreze în proporţie de 50%", a declarat Yiannis Paraschis, directorul său executiv.

Odată cu începutul perioadei de vârf a călătoriilor de vară, când şcolile se despart şi familiile pleacă în vacanţa anuală, industria aviatică se pregăteşte pentru ca presiunea să crească şi mai mult. Cea mai mare companie aeriană din Europa, Ryanair, a declarat că plănuieşte să transporte mai mulţi pasageri în acest an decât în 2019.

Există, de asemenea, semne că operaţiunile se redresează, iar întreruperile s-au atenuat pe măsură ce transportatorii şi aeroporturile îşi sporesc operaţiunile şi aduc mai mult personal în prima linie.

Ratele de anulare în Marea Britanie au scăzut de la 3% în prima săptămână din iunie la 1,2% în aceeaşi perioadă a acestei luni, în timp ce în Franţa au scăzut de la 2,5% la 1,4%, potrivit companiei de date OAG.

Dar asta nu este o consolare pentru pasagerii care au îndurat întârzieri lungi, anulări frustrante, în timp ce au văzut cum dispar bagaje.

Marilou Le Lann a declarat că bagajele sale au dispărut în timpul unei escale la Paris, în timp ce se afla într-o călătorie din Turcia spre Montreal la sfârşitul săptămânii trecute. "Am lucruri în valoare de aproximativ 30.000 de dolari în bagajele mele - genţi de designer, pantofi, lucruri de genul acesta", a spus ea.

Ea a continuat: "Motivul pentru care am mers în Turcia este că partenerul meu a suferit o operaţie de transplant de păr şi avea medicamentele pentru transplant în bagaj. Acest lucru este acum pus în pericol pentru că nu avem toate produsele de care are nevoie."

AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9437
Diferență: 0,0202
Ieri: 4.9427
Azi: 5.1379
Diferență: 0,4772
Ieri: 5.1135
Azi: 5.5513
Diferență: 1,3177
Ieri: 5.4791
Azi: 5.1954
Diferență: 0,3457
Ieri: 5.1775