Eveniment

Televiziunile pregatesc cotele majoritare europene

24.02.2004, 00:00 14



Circa 61% din totalul programelor difuzate de principalele televiziuni din Romania in cursul anului 2003 au fost productii romanesti, 19% au fost din SUA, iar din Europa, doar 5%, a declarat, ieri, Teodor Czobor, director general al TNS/AGB, agentia care masoara audientele TV in Romania. Articolele 4 si 5 ale Directivei "Televiziunea fara frontiere" stipuleaza ca statele membre trebuie sa se asigure, acolo unde este posibil, ca operatorii sa aloce o proportie majoritara din timpul de transmisie, operelor europene (excluzand emisiunile de stiri, emisiunile sportive, jocurile, publicitatea, serviciile de teletext si de teleshopping) si cel putin 10% din timpul de transmisie sau 10% din timpul de transmisie sau 10% din bugetul programelor, pentru operele europene create de producatorii independenti. Daca, asa cum prevad normele europene, sunt excluse stirile, sportul, divertismentul, publicitatea si teleshopping-ul, programele romanesti detin doar 7% din total, iar cele americane - 45%. "De la 1 ianuarie 2007 programele audiovizuale din Romania vor trebui sa se schimbe. Acest lucru nu e usor nici pentru radiodifuzori nici pentru public", a declarat prsedintele CNA, Ralu Filip in cadrul dezbaterii publice "Cum pregatim introducerea cotelor majoritare de productii europene in programele TV?". Fostul presedinte al CNA, Serban Madgearu, considera ca in noile conditii, pentru televiziuni vor fi costuri mai mari de achizitie a programelor. "Sunt multi radiodifuzori care se tem de ratinguri mai mici realizate cu opere europene, in general de fictiune. Gustul publicului se indreapta catre o infantilizare globala", a declarat Madgearu, amintind ca in ultimii ani, printre cele mai vizionate filme s-au numarat productii precum Harry Potter, Stapanul inelelor sau desenele animate. Mediafax

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO