Eveniment

​Timişul, cel mai interesat judeţ pentru finanţarea Start-Up Nation 2018: peste 2.000 de proiecte înscrise, 6% din total

​Timişul, cel mai interesat judeţ pentru finanţarea...

Autor: Florentina Niţu

15.02.2019, 15:03 372

Timişul, unul dintre cele mai bogate judeţe din România, a aratăt cel mai mare interes pentru banii statului, cu peste 2.000 de proiecte depuse în programul Start-Up Nation 2018, potrivit unui comunicat transmis de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şI Antreprenoriat.

Programul, aflat la a doua ediţie, a „retrezit spiritul antreprenorial” a peste 33.500 de aplicanţi până la închiderea aplicaţiei, în 12 februarie. Aplicaţia a fost deschisă 30 de zile. Proiectele din judeţul Timiş reprezintă 6% din numărul total de proiecte înscrise.

Pe următoarea poziţie se află judeţul Bihor cu 1.750 de proiecte depuse (5,2%), urmat de judeţul Prahova cu 1.670 de proiecte (4,9%). Cele mai puţine dosare înscrise în program au fost din judeţul Călăraşi, numai 75.

În ediţia întâi a programului, pe prima poziţie a fost Bucureştiul, cu 2.980 de proiecte, dar anul acesta numărul lor a scăzut până la 530. Acest lucru se datorează depunctării juţelor Cluj, Bucureşti-Ilfov, care ar urma să primească cu 15 puncte mai puţin decât celelalte judeţe, deoarece media IMM-urilor pe suta de locuitori este mai mare de 4, conform grilei de evaluare. Prin această iniţiativă, ministerul îşi propune să crească numărul IMM în zonele defavorizate.

Cele mai multe înscrieri la agenţiile teritoriale au fost în Cluj, de peste 6.400 de proiecte. Acestea au reprezentat 19,16% din numărul total de proiecte înscrise. Pe locul doi la înscrierea proiectelor în agenţiile teritoriale a fost Ploieştiul, cu 5.850 de proiecte, ponderea fiind de 17,45% din total, conform sursei citate.

Bugetul programului Start-Up Nation anunţat la deschiderea ediţiei ar urma să fie de 2 miliarde de lei, care ar putea finanţa maximum 10.000 de start-up-uri. Finanţarea pentru fiecare start-up este de 200.000 de lei.

Fondurile de la stat sunt direcţionate în proporţie de minim 50% pentru achiziţionarea echipamentelor necesare, iar cealaltă parte pentru salariile angajaţilor, pentru chiria unui spaţiu, pentru cheltuielile cu consultanţa şi scrierea proiectului, pentru realizarea site-ului afacerii sau orice cheltuieli particulare necesită afacerea în cauză.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO