Eveniment

Un avion Tarom, forţat de o defecţiune tehnică să revină pe Otopeni după 30 de minute de la decolare

Un avion Tarom, forţat de o defecţiune tehnică să revină pe Otopeni după 30 de minute de la decolare

Autor: Mirabela Tiron

04.04.2011, 23:40 186

Un avion Boeing 737-300 al companiei aeriene de stat Tarom, caretrebuia să transporte ieri 78 de pasageri pe Bucureşti-Madrid, afost forţat să revină pe aeroportul din Otopeni la 35 de minute dela decolare din cauza unei probleme tehnice. Avionul are o vechimede 16 ani.

Aceasta este a şasea oară în ultimii doi ani când un avion Taromaterizează forţat pe un alt aeroport decât cel de destinaţie dincauza unor defecţiuni tehnice.

"Echipajul cursei ce opera pe Bucureşti-Madrid a raportat apariţiaunui zgomot în timpul procedurilor de decolare, iar coman­dan­tulaeronavei, pentru a asigura deplina sigu­ranţă a pasagerilor, adecis preventiv întoar­cerea pe aeroportul Henri Coandă, conformprocedurilor standard de siguranţă zbor", au transmis oficialiiTarom, care estimează că va transporta anul acesta 2,4 mil.pasageri faţă de aproape 2,2 mil pasageri anul trecut.

Avionul s-a întors în siguranţă pe aeroportul din Otopeni la 35 deminute de la decolare şi a intrat într-o procedură de control,potrivit Tarom. Pasagerii şi-au continuat călătoria cu o altăaeronavă.

Compania de stat operează cu o flotă de 26 de avioane, vârsta mediea unui avion fiind de opt ani, potrivit ultimelor date. Tarom aretrei avioane Boeing 737-800, patru avioane Boeing 737-700, patruavioane Boeing 737-300, şapte avioane ATR 42-500, două avioane ATR72-500, patru avioane Airbus A318-111, două avioane AirbusA310-325.

Câteva din aceste avioane au suferit defecţiuni tehnice ce le-auforţat să aterizeze pe alte aeroporturi în ultimii ani. Spreexemplu, în decembrie anul trecut, un avion cu 21 de pasageri labord, care opera pe o rută internă, a ieşit de pe calea de rulaj întimpul manevrelor de decolare de pe aeroportul din Bacău,oprindu-se la 15 metri în afara pistei. Oficialii Tarom au transmisatunci că aeronava a suferit un incident tehnic din cauza creşteriinecontrolate a turaţiei unui motor. Şi pe 8 decembrie 2010 oaeronavă Tarom a avut o primă tentativă nereuşită de aterizare dincauza unei defecţiuni.

Mai mult, în noiembrie anul trecut, din cauza unei defecţiuni laaparatul de bord, un avion Tarom care opera pe rutaBucureşti-Timişoara a pierdut comunicarea cu turnul de control,reuşind în cele din urmă să aterizeze în siguranţă. În februarieanul trecut o aeronavă a Tarom a aterizat de urgenţă pe aeroportuldin Timişoara, după ce piloţii au semnalat o problemă tehnică. Îniunie 2009, un alt avion Tarom a aterizat de urgenţă pe aeroportuldin Madrid din cauza unei fisuri la unul dintre cele şapte geamuridin cabina piloţilor. În 2008, două aeronave ale companiei de statau ratat decolarea de pe aeroportul din Otopeni după ce au lovit omaşină utilitară de pe aeroport.

Cu mai multe defecţiuni tehnice în timpul zborului s-auconfruntat anul trecut şi avioanele companiei aeriene româneştilow-cost Blue Air.

Recent, şi în SUA trei avioane au fost forţate să aterizeze pe alteaeroporturi din cauza unor probleme tehnice. Un Boeing 737,aparţinând Southwest Airlines, care opera pe o rută din SUA, a fostforţat să aterizeze pe o altă bază aeriană, în Arizona, după ce oparte a acoperişului i-a fost smulsă la puţin timp de la decolare.Un alt avion Boeing 737 al companiei American Airlines, ce zbura peruta Washington - Chicago, a aterizat de urgenţă pe un aeroport. Deasemenea, o aterizare forţată a făcut şi un Boeing 757 peaeroportul din New York.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO