Eveniment

Victor Ponta: Mă îngrozeam de cozile şi aglomeraţia de la aeroport. Investiţia în noul terminal de la Otopeni se va dovedi profitabilă

Victor Ponta: Mă îngrozeam de cozile şi aglomeraţia de la aeroport. Investiţia în noul terminal de la Otopeni se va dovedi profitabilă

Foto: Octav Ganea

Autor: Mirabela Tiron

07.11.2012, 00:07 1962

Aeroportul Henri Coandă (Otopeni) are un nou terminal de plecări, ce va adăuga 52 de ghişee noi de check-in şi opt porţi de îmbarcare, care vor descongestiona traficul.

"Dincolo de pesimismul care ne defineşte se întâmplă şi lucruri bune. Eu am fost prima oară pe acest aeroport în 1991, de atunci lucrurile s-au schimbat în bine. După mutarea zborurilor low-cost, de fiecare dată însă mă îngrozeam de cozile, aglomeraţia şi nervozitatea pasagerilor din aeroport", a declarat Victor Ponta.

El a mai spus că după această investiţie în noul terminal, vrea să creadă că cine va ajunge pe acest aeroport, român sau străin, va putea spune că a ajuns în Europa şi că aeroportul va face cinste Capitalei şi României.

"Investiţia se va dovedi necesară şi profitabilă. (...) Este un proiect care s-a realizat mai repede decât termenul prevăzut", a mai spus Ponta.

Anul trecut, aero­portul a înregistrat 5 milioane de pasageri, iar anul acesta aşteaptă o creştere a traficului la 7 milioane de pasageri, după ce şi companiile low-cost au început să opereze curse pe Otopeni. Construcţia noului terminal, cu o suprafaţă de aproape 20.000 de metri pătraţi, a început în iulie anul trecut.

Terminalul a fost proiectat pentru a răspunde cerinţelor impuse de aderarea României la spaţiul Schengen, deservind totodată toate cursele interne. În prezent, capacitatea totală de pasageri în aeroport va fi de 4.500 de pasageri pe oră.

Pasagerii au la dispoziţie în noul terminal mai multe magazine, restaurante şi baruri, amplasate pe o suprafaţă de aproape 400 de metri pătraţi, dar şi un salon VIP.

De asemenea, peronul pentru autovehicule şi autobuze din faţa terminalului a fost reconfigurat şi redimensionat, iar parcarea publică pentru autove­hiculele pasagerilor a fost suplimentată cu 244 de locuri.

Proiectul terminalului de plecări face parte din faza a treia a programului de dezvoltare şi modernizare a Aeroportului Internaţional Henri Coandă, iar fondurile au fost asigurate din sursele proprii ale Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti.

Din 25 martie au început să decoleze şi să aterizeze pe aeroportul Otopeni şi avioanele companiilor low-cost Wizz Air şi Blue Air, după ce s-a decis transformarea acestui aeroport într-unul dedicat curselor de aviaţie generală, salvare şi celor operate de private jet-uri.

Cele două aeroporturi din Capitală, Henri Coandă (Otopeni) şi Aurel Vlaicu (Băneasa), sunt administrate de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, aflată în subordinea Ministerului Transporturilor.

Anul trecut compania a avut o cifră de afaceri de 474 mil. lei (110 mil. euro) şi un profit de 52 mil. lei (12,9 mil. euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.mirabela.tiron@zf.ro

Ponta: nu cred că premierul trebuie să se ocupe de taxiuri

Întrebat de ZF dacă are în plan o schimbare a modului de acces la zona sosiri a taxiurilor cu tarif normal (1,39 de lei pe kilometru), Ponta a răspuns: "Asta este ceea ce am discutat cu ministrul transporturilor şi directorul general al aeroportului. Voiam să văd cu ochii mei pentru că întâi auzisem că urcă doar unele taxiuri cu anumite tarife. Înţeleg că acum este doar o problemă de facilitare a accesului şi aştept imediat o propunere care să ţină de managementul aeroportului. Şi nu cred că trebuie primul-ministru să se ocupe direct de unde vin taxiurile, ci cred că într-un aeroport modern, cu un management modern, trebuie să se găsească soluţia optimă fără să inventăm roata, cam cum se întâmplă în marile aeroporturi europene".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO