Eveniment

ZF Logistică, Transporturi şi Automotive 2021. România are nevoie de investiţii pentru a atrage investiţii dar şi de Schengen pentru exporturi. Sunt discuţii pentru noi fabrici

ZF Logistică, Transporturi şi Automotive 2021. România are nevoie de investiţii pentru a atrage investiţii dar şi de Schengen pentru exporturi. Sunt discuţii pentru noi fabrici

Bogdan Alecu a moderat videoconferinţa ZF Logistică, Transporturi şi Automotive 2021

Autor: Bogdan Alecu, Miruna Diaconu

15.04.2021, 00:07 565

Infrastructura de transport nu mai este singurul punct cheie în discuţia cu investitorii. Economia are nevoie şi de spaţiul Schengen dar şi de noi furnizori pentru a atrage producţie.

„Există investiţii, dar şi foarte multe discuţii. O relocare implică un proces care nu se poate realiza peste noapte sau într-o lună. Dincolo de miza de a atrage noi investitori, noi trebuie să ne concentrăm şi pe păstrarea celor pe care deja îi avem. Ford a închis uzine în Rusia, în timp ce a continuat să investească în România. În plus, economia locală are nevoie şi de spaţiul Schengen pentru a elimina aşteptarea din vamă“, a explicat Sorin Preda, CEO al Global Vision, unul dintre cei mai activi dezvoltatori de spaţii industriale de pe piaţa locală, în cadrul videoconferinţei ZF Transport, Logistics & Automotive Summit 2020, realizată în parteneriat cu Robert Bosch, Global Vision, Element Industrial, P3 Logistic Parks, MHS Truck & Bus, International Alexander Holding şi Cushman & Wakefield Echinox.

Andrei Brinzea, partener Land & Industrial Agency, Cushman & Wakefield Echinox a subliniat că sunt în discuţii noi unităţi de producţie, inclusiv penru fabrici de baterii penru maşini electrice, componentă-cheie atunci când se doreşte producţia unei maşini electrice în România.

În plus, pentru a susţine investiţiile, sunt necesare investiţii suplimentare în infrastructură.

„Vorbim de competitivitatea sectorului auto şi de cum am pierdut investiţii din cauza infrastructurii rutiere. Acum trebuie să luăm în calcul că o baterie reprezintă 35-40% din greutatea unui automobil electric iar costurile logisice sunt mari. Întâi trebuie să aducem aici producţia de baterii, după care pe aceea de maşini electrice“, a explicat Adrian Sandu, Secretar General al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

AFACERI DE LA ZERO