Info

onStrategy (#68) Shein e gata pentru listarea la bursă; Canva se intăreşte pentru o confruntare cu Adobe; Cum folosesc companiile inteligenţa artificială generativă

onStrategy (#68) Shein e gata pentru listarea la bursă;...

Autor: Sorin Anagnoste

05.04.2024, 11:45 153

În fiecare săptămână, newsletterul #onStrategy îşi propune să aducă o perspectivă clară asupra unor dintre cele mai importante ştiri şi tendinţe din lumea afacerilor şi tehnologiei, focusat pe patru domenii cheie: Strategy, Artificial Intelligence, Data şi Things happen

Strategy

Shein obţine profituri de 2 miliarde de dolari în 2023 pentru un GMV de 45 miliarde de dolari

 

Iată ce scriam despre ei în decembrie 2022. Nimic nu s-a schimbat de atunci:

1/ Lanţul de aprovizionare ultra-rapid. Lanţul de aprovizionare al Shein este incredibil de rapid, permiţând o producţie şi o distribuţie rapidă a noilor stiluri, mai rapid decât concurenţii precum Zara şi H&M.( = 14 zile de la design la producţie)

2/ Design bazat pe date. Shein se bazează foarte mult pe analiza datelor pentru a prezice tendinţele şi preferinţele consumatorilor, ceea ce ajută la crearea unor produse foarte solicitate. Ei comandă loturi de 50-100 de articole pe baza comportamentului de căutare. În comparaţie, Zara şi H&M comandă loturi de 100,000 de articole.

3/ Gamă vastă de produse (adică SKUs) - în jur de 5-10k SKUs (ie. articole) noi pe lună faţă de un an la Zara şi H&M

4/ Reţea de producţie agilă. Compania lucrează cu o reţea agilă cu 400,000 producători, în aşa fel încât sistemele lor ERP sunt interconectate şi Shein ştie în timp real dacă o fabrică poate face comanda sau nu. În plus, în cazul în care producătorul pierde aceste oferte de la Shein (la preţ), acesta primeşte o clasificare mai mică şi, ulterior, este expulzat din procesul de licitaţie.

5/ Rentabilitatea. Fiecare articol costă între 1-5 yuani pentru a fi produs, cauzat şi parţial de folosirea muncii forţate în regiunea Xijiang.

6/ Ţintirea tinerilor. Shein se concentrează foarte mult pe consumatorii mai tineri, adaptându-şi marketingul şi designul produselor pentru a atrage Gen Z şi tinerii mileniali. Este deja Top of mind în SUA.

7/ Prezenţă online puternică. Spre deosebire de Zara şi H&M, care se bazează, de asemenea, pe magazinele fizice, Shein este în primul rând un retailer online, ceea ce reduce costurile generale şi alocă toţi aceşti bani pentru reclame (adică costurile de achiziţie a clienţilor)

8/ Utilizarea eficientă a reţelelor sociale. Shein excelează în valorificarea social media pentru marketing, folosind eficient platforme precum Instagram şi TikTok. De fapt, aplicaţia lor copiază acum TikTok în multe privinţe.

9/ Receptiv la tendinţele modei. Brandul răspunde rapid la tendinţele globale ale modei, introducând adesea stiluri noi mai repede decât Zara şi H&M. Aceştia folosesc educatori vocaţionali pentru a efectua cercetări/interviuri online şi la telefon, în loc să trimită designerii la Milano/Paris Fashion Week. Aceasta este o afacere importantă, deoarece scurtează timpul de producţie.

10/ Oferirea de servicii pentru pieţele de nişă. Shein oferă produse pentru pieţe de nişă şi subculturi specifice ale modei, care nu sunt întotdeauna abordate de Zara şi H&M.

Shein este pregătită pentru mult aşteptata listare la bursă. Financial Times, Postarea mea

 

Canva se pregăteşte terenul pentru o luptă pentru clienţi cu Adobe

1/ Canva, gigantul de design grafic cu sediul în Australia, şi-a îmbunătăţit semnificativ poziţia concurenţială faţă de Adobe prin achiziţionarea suitei de software de creaţie Affinity, cunoscută pentru popularitatea sa în rândul utilizatorilor de Mac (Apple). Această achiziţie strategică nu numai că marchează o extindere semnificativă a suitei de instrumente profesionale a Canva, dar subliniază şi traiectoria sa ambiţioasă de creştere, fiind cotată la 26 de miliarde de dolari în cadrul ultimei sale vânzări de acţiuni.

2/ Achiziţia aduce sub aripa Canva întreaga echipă de 90 de persoane de la Serif, start-up-ul cu sediul în Marea Britanie care se află în spatele portofoliului admirat de software de editare foto, publicare şi ilustrare Affinity, consolidând şi mai mult oferta Canva cu instrumente care au fost prezentate în prezentările Apple de produse creative.

3/ Această evoluţie este esenţială pentru Canva, care încearcă să îşi consolideze poziţia de concurent formidabil pentru Adobe (şi Figma, aş spune eu), mai ales în ceea ce priveşte oferirea unei game cuprinzătoare de soluţii de spaţiu de lucru online, augmentate de inteligenţa artificială. Adobe, pe de altă parte, a înregistrat o scădere a valorii acţiunilor sale în urma achiziţiei eşuate a Figma, în valoare de 20 de miliarde de dolari, în ciuda introducerii funcţiilor de inteligenţă artificială în toate produsele sale.

4/ Extinderea agresivă a Canva, subliniată de recentele achiziţii în Europa, inclusiv Kaleido.ai, Pexels şi Pixabay, şi de înfiinţarea sediului său european la Londra. Cu peste 175 de milioane de utilizatori şi un venit care depăşeşte 2,1 miliarde de dolari, traiectoria de creştere a Canva este subliniată şi de adăugarea a peste 90 de milioane de utilizatori noi în ultimele 18 luni, determinată de noile funcţii de inteligenţă artificială, ceea ce o poziţionează ca un jucător cheie în peisajul global al designului digital. LINK

Artificial Intelligence

Cum folosesc companiile inteligenţa artificială generativă

Inteligenţa artificială generativă a cunoscut o ascensiune fulminantă în sectorul de consum în 2023, depăşind rapid un miliard de dolari în cheltuieli de consum, şi este pregătită pentru un succes şi mai mare pe piaţa întreprinderilor în 2024. În ciuda scepticismului iniţial cu privire la aplicabilitatea şi profitabilitatea sa în mediul de afaceri, interacţiunile recente cu liderii Fortune 500 şi cu liderii întreprinderilor de top au dezvăluit o schimbare semnificativă de perspectivă. Întreprinderile nu numai că aproape că îşi triplează bugetele pentru AI generativă, dar îşi extind şi aplicaţiile şi trec mai multe proiecte din stadii experimentale în producţie completă.

 

Această tendinţă reprezintă o oportunitate profitabilă pentru startup-urile de AI, în special pentru cele care se concentrează pe abordarea nevoilor strategice şi a punctelor de durere ale întreprinderilor, în timp ce trec de la modelele bazate pe servicii la produse scalabile.

Pentru a-i ajuta pe fondatori să profite de această piaţă în plină expansiune, Andreeseen Horowitz a identificat câteva tendinţe cheie, inclusiv înţelegerea bugetelor, preocupărilor şi planurilor strategice ale întreprinderilor pentru implementarea AI generativă, pe baza informaţiilor colectate de la directori de întreprinderi de top. LINK

 
 
 
 
 

Things Happen

 

Un fond de hedging care este şi un ziar. Partea 1, Partea 2

 

Ascensiunea super-navetistului. LINK

 

Ce este în neregulă cu Apple? LINK

 

Cum a ajuns ALSM să fie singura companie din lume care produce echipamente pentru producerea cipurilor ultraperformante. LINK

 

Guvernele rus şi chinez ţintesc prin diferite strategii să corupă politicieni străini pentru a manipula politicile publice. China, Rusia

 
 

Data

 

Top 100 aplicaţii dedicate consumatorilor din generaţia AI. LINK

A screenshot of a websiteDescription automatically generated

 
 

Germania ar trebui să ia în serios creşterea productivităţii

În ultimii ani, rata de creştere a productivităţii în Germania a scăzut la jumătate. Potrivit unui studiu realizat de McKinsey Global Institute, creşterea productivităţii în Germania a fost de 1,6% între 1997 şi 2007, dar a scăzut la 0,8% între 2012 şi 2019. Această încetinire este atribuită investiţiilor nete persistent scăzute în comparaţie cu standardele internaţionale. Investiţiile în Germania au scăzut la mai puţin de 2 % din PIB nu doar în urma crizei financiare mondiale, ci şi după explozia bulei dotcom, şi nu au reuşit să înregistreze o redresare semnificativă, în ciuda unei creşteri bruşte a ocupării forţei de muncă.

În plus, Germania nu a beneficiat la fel de mult de creşterile puternice de productivitate observate în sectoarele serviciilor şi comerţului cu amănuntul. În plus, sectorul tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor (TIC), aflat în plină expansiune, este relativ mic în Germania în comparaţie cu alte ţări. LINK

 

A chart with colorful squares and numbersDescription automatically generated

 

---

 

Citeşte restul analizelor pe https://newsletter.onstrategy.eu/

 
 

Sorin Anagnoste este Conferenţiar Univ. Dr. şi Prodecan în cadrul Facultăţii Administrarea Afacerilor cu predare în limbi străine (FABIZ) din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels