Info

(P) Isopan Est, un business de aproape 100 de milioane de euro ce domină piaţa panourilor termoizolante din România

(P) Isopan Est, un business de aproape 100 de milioane de...

Autor: Publicitate

29.04.2024, 11:32 124

Isopan Est a încheiat anul 2023 cu o producţie record pentru companie şi pentru piaţa internă a panourilor termoizolante. 3,91 milioane de metri pătraţi de panouri sandwich au fost produse anul trecut de Isopan Est, ceea ce înseamnă o cotă de piaţă de 23,6% pe segmentul de producţie. De asemenea, producţia a înregistrat o creştere de 12% faţă de anul 2022, consolidând statutul companiei de lider absolut al pieţei din România, cu o diferenţă în creştere faţă de principalele competitoare.

Două treimi din producţie, ceea ce înseamnă peste 2,6 milioane de metri pătraţi, au fost comercializate pe piaţa internă, în timp ce aproape 1,3 milioane de metri pătraţi de panouri au mers la export, principalele pieţe fiind cele din Europa Centrală şi de Est, ţări aflate în vecinătatea României.

Producţia record din 2023 se traduce într-o cifră de afaceri de 94,5 milioane de euro, Isopan Est fiind lider de piaţă şi din acest punct de vedere.

”Rezultatele din 2023 sunt îmbucurătoare din multe puncte de vedere. Am trecut printr-un an complex şi am depăşit multe provocări, cele mai importante fiind cele legate de lanţurile logistice internaţionale, impactul fluxului încă imprevizibil fiind notabil asupra pieţelor. Cu toate acestea, echipa Isopan a demonstrat că are capacitatea de a se adapta situaţiilor complexe şi de a găsi cele mai bune soluţii. Consolidarea poziţiei de lider de piaţă ne arată că produsele premium, de calitate, sunt tot mai căutate în România, iar acest lucru va duce la proiecte mai sigure şi mai eficiente pe viitor. Ne bucură şi ne obligă acest statut şi suntem gata să răspundem solicitărilor partenerilor noştri cu produse de ultimă generaţie, dezvoltate de cele mai performante echipe de cercetare din industrie în colaborare cu universităţi de prestigiu şi folosind know-how-ul grupului din care facem parte, cu o experienţă de jumătate de secol în producţia panourilor termoizolante. Am încredere că suntem încă abia la început şi că vom continua să creştem şi să oferim cele mai bune soluţii pentru segmentul construcţiilor din România şi din regiune”, a explicat Toni Pera, CEO Isopan Est.

Compania a fost implicată anul trecut în mai multe proiecte semnificative, de la proiecte cu destinaţie specială pentru sinistraţii din Turcia, la dezvoltarea unor mari parcuri logistice sau construcţia de complexuri comerciale. Compania a livrat panouri pentru parcurile logistice VGP din Timisoara şi Brasov, depozitul Fan Courier Stefaneşti, magazinele Jumbo din Sibiu şi Iaşi, hypermarketul Carrefour din Bacău, fabrica Lidas Tulcea, magazinul Hornbach Constanţa, extinderea fabricii Pirelli, fermele Carmistin, magazine Penny şi Kaufland, centrul comercial Argeş Mall din Piteşti, parcurile logistice Eli Parks sau CTP Serbia.

În plus, 187,000 de metri pătraţi de panouri sandwich au mers în Turcia, acolo unde au fost utilizate pentru construcţia de adăposturi temporare pentru victimele cutremurului de anul trecut într-un efort consistent de a produce o cantitate atât de mare de produse în cel mai scurt timp posibil.

Tot în 2023 a fost finalizată investiţia de un milion de euro într-un nou produs inovator, FORTELIA, ce aduce o nouă perspectivă pe piaţa panourilor sandwich, ce se produce exclusiv in România, pentru care rezultatele sunt aşteptate să se vadă încă din 2024. La capitolul investiţii, Isopan a demarat anul trecut extinderea capacităţilor de stocare a materiilor prime, construcţia unui nou depozit de produse chimice cu o sală de amestec specială pentru dezvoltarea de noi soluţii sau tipuri de spumă şi a implementat soluţii SAP de automatizare, digitalizare şi eficientizare.

Planurile de afaceri pentru anul curent se concentrează pe consolidarea business-ului şi menţinerea cel puţin a performanţelor din 2023, concomitent cu introducerea în piaţă de produse noi, aşa cum este FORTELIA.