Media & Advertising

15 ani de Business MAGAZIN. Ce aşteptări au oamenii de afaceri de la următorii 15 ani de business în România? Ce spune Vladimir Sterescu, country manager, CGS România

Vladimir Sterescu

Vladimir Sterescu

Autor: Ioana Matei

31.10.2019, 00:05 146

În octombrie 2004, prima ediţie a Business MAGAZIN ieşea din tipar, iar de atunci revista a crescut odată cu comunitatea românească de business. Am ales să sărbătorim cu o ediţie specială a revistei, de 100 de pagini şi cu un articol de copertă în care am adresat liderilor afacerilor câte o întrebare despre trecut şi o alta despre viitor.

Iată ce spune Vladimir Sterescu, country manager, CGS România şi vicepreşedinte senior soluţii asistenţă clienţi în cadrul furnizorului american de servicii de outsourcing CGS:

 

1. Cum aţi descrie ultimii 15 ani de business în România (şi pentru dvs.)?

În urmă cu 15 ani asistam încă la o aşezare a mediului de business românesc. Prin comparaţie, astăzi macrostabilitatea sistemului financiar este mult superioară, ceea ce asigură mediului de afaceri o predictibilitate ridicată. În această perioadă am asistat şi la o răsturnare de forţe în ceea ce priveşte piaţa muncii. Dacă în urmă cu 15 ani, piaţa muncii era mai degrabă marcată de un exces de forţă de muncă şi un deficit de cerere, astăzi lucrurile stau complet diferit. Majoritatea businessurilor se confruntă cu o adevărată provocare când vine vorba de atragerea şi retenţia angajatilor, lucru ce este alimentat şi de exodul accelerat din ultimii 10 ani al forţei de muncă locale.

 

2. Cum credeţi că vor fi următorii 15 ani pentru businessul românesc?

După părerea mea, următorii 15 ani vor fi marcaţi de o aşezare şi mai mare a mediului de afaceri şi de o adaptare a acestuia la noile tendinţe internaţionale. România urmează, încet încet, trendurile de business din ţările vestice sau chiar din zona americană, iar acest lucru va avea un impact pozitiv în consolidarea afacerilor locale. De asemenea, în opinia mea, mediul antreprenorial local va înregistra creşteri deoarece românii au din ce în ce mai mult curaj să investească în businessuri proprii, dincolo de curaj având şi un know-how tot mai mare în ceea ce priveşte managementul unei companii. Ioana Matei

Citiţi mai multe declaraţii ale oamenilor de afaceri din România în ediţia curentă a Business MAGAZIN.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO