Profesii

15 ani de Business MAGAZIN. Ce aşteptări au oamenii de afaceri de la următorii 15 ani de business în România?

29.10.2019, 00:05 221

În octombrie 2004, prima ediţie a Business MAGAZIN ieşea din tipar, iar de atunci revista a crescut odată cu comunitatea românească de business. Am ales să sărbătorim cu o ediţie specială a revistei, într-un format de 100 de pagini şi cu un articol de copertă în care lideri ai businessurilor din România ne spun care sunt aşteptările lor de la următorii 15 ani de afaceri în România. (Business MAGAZIN)

 
 

Ramona Jurubiţă,

country managing partner, KPMG

„Suntem într-o perioadă electorală extrem de instabilă, iar efectele economice ale politicii din ultimii ani se resimt acut la nivelul investiţiilor publice care sunt la un minim istoric. Această instabilitate şi lipsa încrederii în viziunea politică pentru următorii ani creează un climat dificil pentru liderii mediului de afaceri, devenind aproape imposibil să faci o strategie clară pe termen mediu şi lung. Cu siguranţă, următorii ani vor favoriza companiile agile, care au adoptat transformarea şi inovaţia ca mod de a face afaceri. Avem însă încredere în mediul de afaceri din ţară, în antreprenorii români, în investiţiile străine şi în oamenii noştri, şi suntem convinşi că România îşi va continua traseul de creştere.”

 

Alexandru Bratu,

country manager, JYSK România şi Bulgaria

„Eu îmi doresc o creştere substanţială a micilor afaceri de familie, avem nevoie de mulţi antreprenori locali, de dezvoltarea capitalului local, dar şi de educarea antreprenorilor – şi nu modelul de business în care proprietarul centrează şi tot el dă cu capul, în care se pricepe la orice, iar restul sunt pe post de asistenţi. Dezvoltarea păturii de mijloc formate din aceste businessuri de familie este esenţială pentru sănătatea economiei româneşti, pentru creşterea independenţei faţă de capitalul străin şi promovarea valorilor reale ale societăţii şi produselor locale.”

 

Loredana Butnaru,

general manager, Miele România

„Cred că vor fi ani buni de selecţie a valorilor, atât umane, cât şi ca brand. Da, poate ne vom confrunta cu o încetinire a creşterii economice, poate cu o criză, deoarece economia românească nu este independentă şi evident că suntem afectaţi de ceea ce se întâmplă la nivel mondial, însă nu prevăd şocuri majore, de proporţiile celor din 2008-2009. Ce-i doresc businessului românesc: profesionalism, o reducere a grandomaniei, bun simţ, corectitudine şi calitate. Restul lucrurilor vin de la sine.”

 
 

Victor Căpitanu,

managing director şi cofondator, One United Properties

„Îmi doresc ca următorii 15 ani să fie cel puţin la fel şi sunt sigur că România şi businessul românesc se vor dezvolta formidabil. Avem încă unele lucruri de schimbat şi dezvoltat aici faţă de restul Europei sau alte state mai avansate, însă potenţialul uman şi creativ al românilor este unul deosebit. Folosirea la maximum a acestora nu poate decât să aducă plusvaloare lucrurilor pe care le creăm.”

 
 

Anca Bidian,

CEO şi fondator, KIWI Finance

„Revoluţia tehnologică pe care tocmai o trăim schimbă cu totul regulile jocului, democratizează businessurile mari şi facilitează acceleratori pentru start-up-uri sau businessuri mici. În opinia mea de acum, în 8-10 ani mediul de afaceri şi lumea va juca după cu totul alte reguli şi vor arăta mult mai diferit faţă de cum arată astăzi. Nu mai mult, nu mai mare, ci diferit.”

 
 

Horaţiu Vasilescu,

director general, Teilor

„Următorii 15 ani cred că vor fi ani de maturizare. Maturizare înseamnă şi momente bune, dar şi momente mai puţin bune, însă sper ca într-un cadru mai predictibil. Astfel, businessurile româneşti vor putea concura cu cele internaţionale şi astfel vom putea să aducem mai multă consistenţă şi inovaţie acasă.”

 

Alin Burcea,

CEO, Paralela 45

„Următorii 15 ani vor avea multe incertitudini. După trei ani de centru-stânga, cu măriri de salarii în sectorul public pe care le consider aberante şi care au creat dezechilibre între sistemul bugetar şi cel privat, va urma o perioadă liberală, de dreapta, care se va remarca în primul rând prin reduceri şi corecţii. La această situaţie internă se adaugă şi multe incertitudini externe. România s-a dezvoltat economic mult în ultimii ani şi ar fi bine să urmeze o perioadă de aşezare, de consolidare a afacerilor.”

 

Citiţi mai multe declaraţii despre viitorii ani de business în România în ediţia curentă a Business MAGAZIN.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO