Media & Advertising

Cele mai importante ziare britanice au pornit sa cucereasca America

Cele mai importante ziare britanice au pornit sa cucereasca America

Desi ziare englezesti ca The Guardian si The Times au parte de public american pe Internet, gasirea de oferte publicitare este foarte anevoioasa

05.07.2007, 17:32 91

Un articol din varianta online a ziarului londonez The Times a avut saptamana trecuta 200.000 de vizitatori, tema tratata fiind aventurile amoroase ale fostului senator si candidat republican la presedintie Fred Thompson. Trei sferturi din vizitatorii paginii de web erau americani, scrie International Herald Tribune. Publicatiile The Times si The Sunday Times nu sunt singurele ziare cu public american. Site-ul The Guardian este, de asemenea, vizitat zilnic de cititori de peste ocean, iar The Independent si The Daily Mail au mai multi cititori in America decat in Marea Britanie, conform ComScore.
In vreme ce americanii isi dezvolta apetitul pentru stiri englezesti, ziarele britanice fac eforturi notabile pentru a atrage cititori si firme de publicitate din America. Unele publicatii prefera sa introduca pagini de cultura si politica americana, in vreme ce BBC, cea mai mare companie media britanica, se foloseste de internet pentru a castiga public american.
Jeff Jarvis, jurnalist la The Guardian si profesor de jurnalism la Universitatea din New York, spune despre presa britanica ca "are atatia cititori fara sa depuna prea mare efort. Au inceput sa se intereseze tot mai mult de America si cum sa-si largeasca audienta aici."
Nu numai ziare independente ca The Guardian sau The Times, detinut de News Corp, au intrat pe piata media americana. Revista The Economist, cu actionari majoritari englezi, se vinde in mai mult de 600.000 de exemplare, jumatate din tiraj, in America, in vreme ce in Anglia se vand circa 170.000 de exemplare. Editia americana a ziarului Financial Times, detinut de compania londoneza Pearson, a vandut in luna mai a acestui an 147.000 de exemplare in America si numai 142.000 in Marea Britanie si Irlanda.
Interesul pentru piata americana a crescut mult dupa dezvoltarea fulminanta a internetului. In luna mai a acestui an The Guardian a numit un nou redactor-sef al paginii de web in persoana lui Michael Tomasky, fost redactor-sef al revistei American Prospect. Planul pentru extinderea pe internet include introducerea unei pagini destinate SUA, www.GuardianAmerica.com, care va capta atentia celor 2,5 milioane de cititori de peste ocean.
Times Online are deja o pagina internationala speciala, distincta de editia englezeasca, iar versiunea printata beneficiaza de o editie americana limitata si distributie pe Coasta de est. Redactorul-sef al Times Online, Anne Spackman, spune ca mai nou se recurge la metode de optimizare a cautarii pe motoare ca Google.com pentru atragerea de cititori americani, deoarece acestia sunt mai receptivi la site-uri de stiri decat la editiile online.
Nu numai tehnologia ii atrage pe cititorii americani. Conform lui Spackman si Emily Bell, redactor-sef la Guardian Unlimited, presa americana scrie din ce in ce mai putin despre evenimentele ce au loc la nivel international, in timp ce atentia publicului se concentreaza pe Orientul Mijlociu. De asemenea, cititorii americani apreciaza sinceritatea The Guardian in ceea ce priveste orientarea de dreapta, spre deosebire de presupusa obiectivitate a ziarelor americane.
Emily Bell spune ca "noi oferim dezbateri si analize care nu exista in mainstream-ul american".
Reteaua BBC, care are mai mult de noua milioane de utilizatori nord-americani pe luna, este una din destinatiile favorite ale americanilor in cautare de alternative la perspectivele asupra lumii. Directorul executiv BBC Worldwide John Smith a declarat ca va primi 350 de milioane lire sterline (516 milioane de euro) pentru expansiune internationala.
In Marea Britanie BBC are o serie de reviste finantate prin publicitate, ca de exemplu Top Gear. De asemenea, BBC doreste sa extinda aria de acoperire a BBC America, canal disponibil in 54 de milioane de locuinte. John Smith spune ca se doreste o constientizare a populatiei asupra alternativelor BBC, deoarece postul este asociat de obicei cu stirile.
Smith spune ca "pozitia brandului BBC in Statele Unite este neobisnuita. Desi beneficiaza de notorietate, cand intrebi pe cineva ce altceva mai ofera in afara de stiri, nivelul de cunoastere este foarte scazut".
Ca si ziarele britanice, BBC are planuri ambitioase in legatura cu prezenta pe internet. Se planuieste introducerea asa-numitului iPlayer, care permite utilizatorilor sa vizioneze inregistrari video din arhivele postului.
De asemenea, BBC va incepe vinderea de spatiu publicitar pe site, care pana acum nu era destinat advertisingului. Patronii media din Marea Britanie nu sunt de acord cu vinderea spatiului publicitar de vreme ce BBC primeste finantare de la stat.
Pana in 2012, BBC Worldwide doreste ca 10% din venituri, 1,2 miliarde de euro anul trecut, sa provina din mediul digital.
Desi ziare englezesti ca The Guardian si The Times au parte de public american pe internet, gasirea de oferte publicitare este foarte anevoioasa. Cu toate ca internetul nu are limite, bugetele in publicitate sunt modelate in functie de granite si formatul media, iar publicatiile britanice cu cititori americani nu se incadreaza inca in categoriile de finantare.
Mike Peralta, director executiv al Advertising.com, filiala a AOL care distribuie reclame site-urilor web, spune ca "multi dintre publisheri se bucura de un trafic extern destul de bun, dar nu stiu cum sa-l valorifice".
Jarvis recomanda ziarelor britanice sa isi uneasca fortele pentru a vinde spatiu publicitar firmelor americane, in loc sa concureze una impotriva celeilalte. De asemenea, recomanda asocierea cu jucatori de renume international ca BBC, The Economist si Financial Times. "Niciuna dintre aceste companii nu poate sustine financiar departamente de vanzari de dimensiunile necesare. Ei recunosc ca exista mari oportunitati in Statele Unite, dar nu sunt siguri cum sa profite de ele".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO