Media & Advertising

Connex se inroseste

04.11.2005, 14:32 10

Doua evenimente care merita comentate. Sa le luam in ordinea importantei. Connex se inroseste sau se "vodafoneste" incet si sigur. O campanie dedicata fuziunii Connex-Vodafone care merita discutata. Un alt eveniment important: noul spot pentru coniacul Unirea in care Dorel mai sufera cateva mici traume...

Sa incepem cu Vodafone. In sfarsit, o titulatura care poate iesi pe piata romaneasca. Efortul financiar a fost urias. Dintr-o data, primele pagini ale ziarelor au fost completate de o coloana rosie (si, logic, foarte scumpa) care anunta sec "Impreuna". Un cuvant bine ales daca ne gandim ca schimbarea culorii a fost drastica - printre litere putem citi, de fapt, mesajul mult mai simplu "V-am inghitit!". Productia este una impecabila si pentru printuri, si pentru spot. Revine ideea maselor "manipulate" de un brand puternic!

Imaginile campaniei "Impreuna" amintesc (nu sunt tendentios, doar amintesc) in unele momente de masele de oameni posedati si de alte branduri: Pepsi sau LeviÕs. Este una dintre temele indragite de clientii puternici. Le place sa sustina spoturi in care se arata forta de comunicare/manipulare si a clientilor, si a unor zeci-sute de figuranti.

In cazul Connex-Vodafone, forta imaginii este compensata de blandetea mesajului. Ce-ar fi daca am sufla impreuna in acelasi timp, daca am sari in acelasi timp, daca am aprinde toate luminile in acelasi timp? Raspunsul universal: "impreuna in cea mai mare comunitate mobila din lume".

Reclamele in care metafora nu o ia razna si in care preponderent este mesajul mi se par aproape o gura de aer intr-o comunitate publicitara pusa prea mult pe glume si sotii.

Ultima scena din spot, cea cu aprinsul luminii de catre toata lumea, contine o ambiguitate, totusi. Felul in care apare la orizont lumina seamana mai mult cu o explozie tip "Apocalipsa", decat cu un rasarit de soare. Ma rog, chestie de perceptie. Ni se trage de la Hollywood care ne serveste tone de filme cu ciuperci atomice si prea putine "rasarituri de soare"... Asta nu alunga impresia de sumbru fatal din finalul spotului.

Avem de-a face cu un produs care trebuia sa transmita forta. Nu-l putem discuta in termeni de placut/neplacut. Prin muzica si prin idee forta e destula, in unele momente chiar apasatoare. Sa speram ca, totusi, dupa inrosirea definitiva a Connexului, lucrurile se vor mai insenina putin. Gata, am inteles ca sunteti puternici! Dar de ce sunteti asa incruntati? Deja ma intreb, in spiritul spotului, ce s-ar intampla daca am pune toti in acelasi cont cate o suta de euro? Raspuns probabil: ne-am putea permite o campanie precum "Impreuna"!?

A aparut inca un episod din seria Unirea! Nu e prea mult? Cat poate sa mai traiasca acest Dorel (mai ales daca luam in considerare o electrocutare serioasa, o alergatura zdravana dupa tren si, mai nou, o cadere din remorca)? Pana unde poate merge acest serial? Pana cand nu vom mai rade deloc, probabil. Spotul e amuzant, dar, in mod sigur, nu se mai rade ca la inceput pentru simplul fapt ca a disparut elementul surpriza. Unii spun ca Romania s-a schimbat de doi ani de cand Unirea ne bate la cap cu ineficienta amuzanta a constructorilor. Altii aproba in hohote situatia cu aer de realitate expusa de coniacul cu pricina. Asa ca, intr-o mare subiectiva, mai torn si eu un pahar: Dorel e un tip simpatic care deja a devenit plictisitor. Cu tot cu tovarasii lui.

Campania Unirea a facut istorie in publicitate. Dar in acest moment situatia e putin schimbata: o idee tanara acum doi ani risca sa imbatraneasca neplacut. In plus, tachineria cu CNA-ul, care sta sa izbucneasca in mod firesc dupa ce a interzis un spot, e mult prea previzibil cautata. Sper sa nu-i amendeze, sper sa nu-i bage in seama, ar fi prea obositor. Sa-l lasam pe Dorel in pace! Un indemn adresat si agentiei si CNA-ului...



* Costi Rogozanu este redactorul-sef al revistei ApropoTV, comentator in domeniile cultura, mass-media

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO