Media & Advertising

Graffiti a inchis cel mai bun an pentru creatia publicitara romaneasca

12.12.2003, 00:00 18



Graffiti BBDO se numara printre castigatorii celei de-a saptesprezecea editii a Epica Awards, dorind parca sa incheie simetric anul publicitar romanesc 2003, care a inceput cu premiile obtinute de agentia McCann-Erickson la New York Festivals.



Astfel printul "Positive", realizat de Graffiti BBDO pentru brandul Guinness al URBB, este castigator la categoria "Beers, Ciders, Lagers". Lucrarea a fost premiata si la Golden Drum unde a obtinut Golden Drum Stick.



"Premiul de la Epica inseamna foarte mult pentru noi. Mai ales ca este primul premiu castigat de o agentie din Romania la aceasta competitie", a spus Adrian Preda, Director de Creatie Graffiti BBDO.



Care au fost calitatiile lucrarii apreciate de juriu? "Printul nu se incadreaza in nici un curent la moda, nu e "trendy". Este curat si simplu, iar simplitatea a vandut intotdeauna", a spus Cosmin Ezaru, Art Director, iar pentru lucrarea Guinnes si Copywriter. Adrian Preda a continuat: "De asemenea, lucrarea este multi-strat. Spune mai mult decat acel "Think Positive". Daca incerci sa "refaci fotografia" descoperi un pahar de Guinnes care pluteste intr-o mare de bere".



Festivitatea de decernare a premiilor va avea loc in luna ianuarie 2004, la Dublin.



Graffiti nu a fost singura agentie romaneasca remarcata la Epica in 2003. tot la editia din acest an a Epica Awards, Leo Burnett a obtinut prima nominalizare a unui spot TV romanesc. Este vorba de lucrarea "Volanul", care face parte din campania antiplictiseala realizata de agentia de publicitate pentru postul de televiziune Antena 1. In urma cu un an Leo Burnett aducea si prima nominalizare a unei agentii autohtone la Epica cu printul "Scarile" produs pentru brandul Prigat Activ.



Epica Awards este una dintre cele mai importante competitii europene de profil, al carei juriu este format din reprezentanti ai presei europene de specialitate, criteriile urmarite fiind originalitatea ideii si perfectiunea executiei.



In 2003, Graffiti BBDO a obtinut nominalizari si premii la numeroase festivaluri internationale de publicitate. "Cred ca meritul principal pentru aceste premii este al pasilor mici pe care Graffiti i-a facut de-a lungul timpului. Nu am incercat sa ridicam dintr-o data 200 de kg, ci am inceput mai incet. Dar acum politica noastra de agentie este sa mergem sa ne batem in competitiile importante. Nu ne asteptam ca acest lucru sa se intample atat de repede", a spus Adrian Preda. El a precizat ca 2003 a fost un an bun pentru publicitatea romaneasca si ca, desi Romania nu poate concura deocamdata cu Cehia sau Polonia, se apropie de acestea.



In ceea ce priveste creativitatea romaneasca in 2003, serban Alexandrescu, Director de Creatie Headvertising, este mai retinut in aprecieri: "Nu cred ca a existat o evolutie clara, neta fata de anul trecut. Evident, lucrurile sunt, de la an la an, o idee mai civilizate. Insa nu putem vorbi de 2003 ca de o "piatra de hotar" in creativitatea publicitara romaneasca".



Referitor la numarul mai mare de premii obtinute de publicitarii romani in comparatie cu anii trecuti, serban Alexandrescu, primul director de creatie din Romania care a obtinut un "Golden Watch" la Festivalul International de Publicitate al Noii Europe de la Portoroz, a precizat: "Daca 2003 a fost un an mai bun la premii e doar din cauza ca a fost anul in care majoritatea agentiilor au devenit complet "lipsite de prejudecati" (asta ca sa ma exprim elegant) in inscrierea lucrarilor in festivaluri. Doar foamea de glorie a fost mai mare, "putinta" e in continuare cam aceeasi. Eu cred ca, in continuare, cel mai bun reper in ceea ce priveste "creativitatea romaneasca" e un calup publicitar de ora de varf dintr-o seara de marti, de pilda. Acolo se vede cel mai bine cat de relevanti sau amuzanti suntem, cat de bine stim sa vindem si cat de elegant producem publicitate. Din acest punct de vedere, nu mi se pare ca spoturile difuzate in seara zilei de 9 decembrie 2003 au fost zguduitor de superioare spoturilor difuzate in seara zilei de 9 decembrie 2002".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO