Media & Advertising

InBev lupta pentru o noua strategie de marketing

17.06.2005, 15:41 23

Inbev, primul producator de bere la nivel mondial, isi schimba strategia de marketing, informeaza cotidianul francez Le Figaro. Compania a initiat o puternica campanie de promovare a marcilor produse in cadrul cafenelelor, hotelurilor si restaurantelor franceze.

Aceasta campanie in reteaua CHR, cum o numesc specialistii, reprezinta un pas foarte important pentru firma producatoare de bere. Ea se situeaza abia pe pozitia a treia in Franta, cu o cota de piata de numai 9%.

Prin intermediul marcilor sale Leffe, Stella Artois sau Hoegarden, InBev realizeaza 60% din totalul vånzarilor in reteaua CHR si doar 40% din vånzari sunt specifice supermarketurilor si hipermarketurilor. Dar distributia catre hoteluri, cafenele si restaurante este efectuata prin intermediul concurentilor sai. Compania este, astfel, dezavantajata chiar pe sectorul care ii aduce cele mai mari profituri.

Distributia de bere in cele peste 15.000 de cafenele, braserii, pub-uri si restaurante era cåndva realizata de retele de distributie independente. Incepånd de acum 15 ani, insa, aproape toate firmele distribuitoare au fost achizitionate de Heineken si Kronenbourg. Astazi, 70% dintre localurile din Franta sunt aprovizionate fie de Boissons, filiala franceza a Heineken, fie de compania britanica Scotish & Newcastle, producator al Kronenbourg. Si este de asteptat ca cele doua companii sa avantajeze propriile sale marci.

InBev a realizat astfel ca este absolut necesar sa caute o cale de scapare din acest duopol comercial. Mai mult, reprezentantii companiei acuza distribuitorii ca au determinat comerciantii sa nu cumpere marcile produse de InBev. "Este atåt de usor sa spui unui comerciant ca nu mai ai bere Leffe in stoc, in schimb Amstel este din plin si poti sa faci livrarea imediat", spune Frederic Boucher, responsabil de distributie in cadrul companiei InBev.

Pentru a lupta impotriva concurentei, firma a apelat chiar la autoritatile publice. Pe baza unui aviz eliberat de Consiliul Concurentei, ministrul economiei si finantelor din Franta, Thierry Breton, a cerut companiei Heineken sa cedeze trei dintre depozitele sale, iar Kronenbourg va trebui sa renunte si ea la alte doua, insa acestea acopera o cota de piata de numai 2%.

Asadar lupta se anunta extrem de dificila pentru InBev deoarece atåt Heineken cåt si Kronenbourg nu vor renunta foarte usor la avantajele de care beneficiaza in acest moment.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24