Media & Advertising

Interpublic va vorbi altfel cu investitorii

12.09.2003, 00:00 7

Agentiile de publicitate americane ar putea fi nevoite sa promoveze mai multa transparenta in relatia cu investitorii, detaliind situatia financiara pe divizii si agentii.
Propunerea apartine lui Christopher Coughlin, director operativ al Interpublic, unul din cele mai importante grupuri de publicitate, la nivel mondial.
Coughlin le-a spus investitorilor ca, incepand cu 2004, grupul sau va "publica o serie de indicatori cantitativi care vor oferi o imagine clara asupra afacerilor grupului si a perspectivelor de viitor".
Analisti din industrie se intreaba daca noul model de transparenta va fi adoptat de retelele importante, dat fiind faptul ca, de cele mai multe ori, agentiile refuza sa dezvaluie informatii legate de performanta diviziilor lor.
"Investitorii vor sa stie despre diverse aspecte ale activitatilor marilor companii, cum ar fi achizitiile de dimensiuni mici si mijlocii, si distinctia intre venituri si comisioane," spune Alexia Quadrani, analist specializat pe industria advertising la Bear Stearns.
 "Exista ceva sanse ca unele dintre companii sa inceapa sa furnizeze asemenea informatii", crede Quadrani.
Daca initiativa pare sa fie bine primita si de analistii de pe Wall Street, pentru unii directori de agentii propunerea venita din partea sefului Interpublic nu este tocmai comoda.
Notiunea de a dezvalui performantele agentiei  va deveni cu siguranta una dintre cele mai discutate teme pe Madison Avenue, cartierul general al industriei de publicitate din SUA. Dupa declinul serios al bugetelor de publicitate si cateva scandaluri, industria are mari probleme in a-si mentine credibilitatea fata de investitori.
Interpublic, care s-a confruntat timp de cateva luni cu scandaluri legate de nereguli contabile, ofera in prezent informatii limitate despre unele divizii, printre care se numara reteaua McCann-Erickson Worldwide si FCB Group. Informatii mai detaliate ar fi atenuat probabil socul pe care l-au avut investitorii anul trecut, cand Interpublic a anuntat ca McCann, cel mai valoros activ din portofoliul grupului, se confrunta cu probleme financiare.
De asemenea, rivalul Omnicom pastreaza secretul in multe rapoarte financiare asupra unei mari parti din activitatea diviziilor individuale, precum BBDO Worldwide sau DDB Worldwide.
"Nu este suficient", spune Mark Greenberg, care administreaza 950.000 actiuni Omnicom, si 1.450.000 actiuni WPP Group, concernul britanic care detine Young & Rubicam si J Walter Thomson. "As vrea sa vad situatia detaliata pe agentii si detaliata pe conturi sau contracte", spune Greenberg.
andreea.melinte@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO