Media & Advertising

Le Parisien isi schimba layout-ul in cautarea profitului

27.05.2005, 15:05 26

Misiunea lui Jean Hornain, directorul general al grupului francez Le Parisien, este de a gasi noi metode de crestere a profitului prin sporirea investitiei in promovarea titlurilor si reducerea costurilor fixe, relateaza Le Figaro.

Numit in functie in urma cu sase luni, Hornain s-a adresat ieri pentru prima data celor 25 de cadre aflate la conducerea grupului de presa pentru a le prezenta in linii mari proiectul de dezvoltare. Directorul general al grupului Le Parisien urmeaza sa se consulte si cu reprezentantii salariatilor.

Conducerea cotidienelor Le Parisien si Aujourd''hui en France a trebuit sa inteleaga, in primul rånd, faptul ca vånzarile au fost dezastruoase in ultima perioada. Vånzarile pentru Le Parisien au scazut cu 4,5% pe primul trimestru al anului 2005.

Cotidianul Aujourd''hui en France, desi a inregistrat o crestere a tirajelor in Franta de 0,5%, vånzarile sale au scazut cu 3,6% la Paris si cu 1% in regiunea Ile-de-France.

A fost propusa modificarea layout-ului (formatul ziarului) pentru cele doua cotidiene. Schimbarea formatului pentru Le Parisien este prevazuta pentru luna septembrie anul acesta. Vånzarea cuplata a cotidienelor franceze a fost lansata de curånd, in timp ce aceasta operatiune devenise deja populara in Europa de Sud (Spania, Italia, Portugalia). Ea s-a bucurat insa de acelasi succes si in Franta.

Dupa informatiile detinute de Le Figaro, grupul Amaury, editorul Le Parisien, Aujourd''hui en France si L''Equipe, a format cu putin timp in urma o celula de prospectare a pietei care sa studieze modalitatile unei vånzari cuplate cu cea de carti. Se pare ca membrii celulei au luat legatura cu anumiti editori precum Cherche Midi, Indispensables si unii editori de carti din domeniul sportului.

Conducerea grupului a precizat atunci ca in cazul in care aceasta operatiune va fi finalizata ea nu va putea rezista in timp.

Dar asta nu inseamna ca Le Parisien a abandonat in totalitate acest demers. Se pare ca se studiaza de sase luni achizitia unui supliment economic.

Conducerea grupului Le Parisien nu a vrut sa faca nici un comentariu cu privire la o eventuala schimbare in acest sens.

Jean Hornain a insistat, de asemenea, asupra reducerii cheltuielilor fixe fara a preciza insa modalitatile prin care va fi realizat acest obiectiv. Trustul a mai anuntat ca va fi cooptat in echipa manageriala un asa-numit "cost killer". Si aceasta dupa ce in 2003 deficitul inregistrat de grupul Le Parisien a fost de 17 milioane de euro, urmånd ca in 2004 acesta sa fie redus la 5 milioane de euro.

Printre metodele de dezvoltare, Jean Hornain a mentionat si promovarea produselor derivate (carti, ghiduri s.a.). A fost creat chiar un departament special care sa se ocupe de acest lucru.

O alta metoda de crestere a profitului ar putea fi, dupa parerea directorului general al grupului, organizarea evenimentelor de masa (concerte, evenimente festive, culturale).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO