Media & Advertising

Leo Burnett & Target vrea sa instituie remunerarea pe idee

16.12.2005, 10:45 10

Reprezentantii agentiei Leo Burnett & Target vor sa schimbe modul in care sunt remunerati oamenii de publicitate, insistand pe faptul ca ideile ar trebui sa fie platite, si nu orele de munca declarate pentru un proiect.

Aceasta propunere a fost prezentata in cadrul unei intalniri in care Leo Burnett & Target si-a prezentat "Cartea Alba" pe 2005, document in care a prezentat evolutia agentiei, precum si planurile pentru anul viitor si pana in 2010.

"Daca vindem idei, atunci vrem sa luam bani pe ele", a spus Bogdan Naumovici, director regional de creatie Leo Burnett. El a aratat ca agentiile romanesti de publicitate sunt platite in functie de un "meniu" pe ore, tarifele practicate fiind asemanatoare pentru toate agentiile, indiferent de marimea acestora sau de calitatea serviciilor.

"Acest sistem este gresit. Cu cat o agentie este mai buna, cu atat lucreaza mai repede. Deci cea mai buna agentie din lume va avea cei mai putini bani? Daca dau o idee pentru zece ani, e normal sa fie platita ca atare", precizeaza Naumovici. Reprezentantii Leo Burnett & Target sunt de parere ca sistemul actual de remunerare ii indeamna pe oamenii din agentii sa minta in legatura cu orele de munca depuse pentru un proiect al clientului. Nici plata la comision nu este o practica agreata de cei de la Leo Burnett, pentru ca, in opinia lor, incura-jeaza agentiile sa vanda numai executii scumpe. Printre clientii din portofoliul Leo Burnett care nu au respins proiectul de remunerare pe idee se numara Cris-Tim si BCR, dupa cum a spus Bogdan Naumovici. Acest sistem este aplicat in afara mai ales de catre agentiile independente, cum sunt Bartle Bogle Hegarty, Wieden+Kennedy, Crispin, Porter & Bogusky sau Mather. Sunt aproximativ 40 de clienti castigati de catre Leo Burnett & Targett in ultimii ani, dintre care peste 25 locali.

Potrivit Cartii Albe a agentiei, Leo Burnett & Target a obtinut in acest an venituri din new business in valoare de 677.000 de euro (24% din totalul veniturilor in 2005). De asemenea, din 14 clienti castigati, doar trei au fost castigati cu pitch, restul venind la agentie fara pitch, iar din cele 17 contacte (la invitatia clientilor), a castigat in 14 cazuri.

Veniturile agentiei pana in septembrie 2005, erau de 2,7 mil. euro, in conditiile in care in 2004 veniturile s-au ridicat la 2,15 mil. euro, iar in anul anterior - la 1,48 mil. euro. Pentru 2006, agentia estimeaza o suma de 3,064 mil. euro.

Cu un milion de euro investiti in training, Leo Burnett & Targett este perceputa de catre clienti ca fiind agentia cu cea mai buna strategie, conform studiului AdMarket, editiile 2003 si 2004. In plus, este cea mai creativa agentie, cu 37 de premii la Ad''Or, fiind aleasa de trei ori consecutiv agentia anului. La acestea, isi mai adauga in portofoliu numeroase premii internationale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO