Media & Advertising

Pensiile private au intrat oficial pe sticla

28.08.2007, 19:03 10

Campania publica de informare privind pensiile private obligatorii (pilonul II) a inceput ieri pe televiziune, cu primul din cele doua spoturi realizate in acest sens.
Deocamdata, spotul video este difuzat doar pe canalele televiziunii publice, Comisia de Pensii Private (CSSPP) fiind in negocieri si cu 3-4 posturi private de televiziune pentru sustinerea campaniei.
Spoturile (audio si video) au gratuitate la difuzare pe radioul si televiziunea publica, CSSPP bazandu-se deocamdata pe un buget modest de promovare, de numai un milion de dolari. Acesti bani trebuie sa acopere deocamdata atat difuzarea radio-TV a spoturilor, cat si partea de distributie de materiale publicitare prin posta (direct-mailing), campanie ce va incepe probabil in luna septembrie.
Momentan, CSSPP asteapta suplimentari ale bugetului de campanie din partea Bancii Mondiale, care a finantat pana acum activitatile Comisiei.
Startul oficial al vanzarii pensiilor private este programat la 17 septembrie, iar campania publica de informare privind aceste produse financiare va dura inclusiv pe durata celor patru luni de aderare initiala a participantilor la sistem.
Conform legii, in perioada de patru luni dintre 17 septembrie 2007 si 17 ianuarie 2008, toti salariatii sub 35 de ani trebuie sa adere la unul dintre fondurile de pensii obligatorii de pe piata. Cei ramasi fara optiune dintre salariatii sub 35 de ani vor fi redistribuiti aleator intre fondurile existente. Pentru salariatii cu 36-45 de ani, participarea este optionala, ei avand timp sa se hotarasca pana la varsta limita de 45 de ani.
Deocamdata, 5 fonduri de pensii obligatorii au fost deja autorizate, estimarea oficiala fiind ca aproximativ 15 fonduri vor fi gata de start.
Pentru salariati, intrarea in sistem nu presupune nicio cheltuiala suplimentara, cotizatia lunara reprezentand, pentru inceput, doua puncte procentuale din cele 9,5% din salariul brut, CAS platit de angajat. Ulterior, contributia creste treptat, la 6% in 2016, dar tot fara a presupune cheltuieli suplimentare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO