Media & Advertising

Sase agentii romanesti la Festivalul de publicitate de la Cannes

04.06.2004, 00:00 12



sase agentii din Romania - Cohn & Jansen, Graffiti BBDO, Leo Burnett & Target, McCann-Erickson Romania, NextCap si Proximity - au inscris 12 lucrari la editia din acest an a Festivalului International de Publicitate de la Cannes. McCann a inscris cel mai mare numar de lucrari - sase: "Safety Opener" pentru Stella Artois si "Door Bell" pentru Campania impotriva discriminarii rasiale, la categoria print si outdoor si patru spoturi TV: "Wedding" si "Donkey" pentru MTV, "Missing Part" pentru ARAS si "Acordeonul" pentru Romani Criss.



Cohn & Jansen a mers la Cannes cu doua lucrari: "Underwater Schedule" pentru Raiffeisen Bank la categoria print si outdoor si spotul TV "Valentine's Day" pentru Pro FM. Celelalte patru agentii romanesti au mizat numai pe cate o lucrare: Leo Burnett - spotul "Volanul" din cadrul Campaniei Antiplictiseala pentru Antena 1, NextCap cu spotul "Tatuajul" pentru Hanul Ars, Graffiti BBDO cu printul "Positive" pentru Guinnes si Proximity cu lucrarea "Key" la categoria CRM din cadrul Lions Direct.



Reclamele romanesti vor concura cu cele 9.900 de printuri si postere inscrise, cele 4.750 de spoturi TV si cele 1.200 de intrari la categoria marketing direct. La editia din acest an a Festivalului de la Cannes mai concureaza 1.550 de reclame online si 850 de lucrari media. In Franta se vor intalni 8.000 de delgati din intreaga lume in cadrul celor 25 de seminarii programate la care vor participa reprezentanti din partea a 100 de branduri.



In comparatie cu editia din 2003, Festivalul din acest an a inregistrat o crestere cu o medie de 13,6% a numarului lucrarilor inscrise la toate categoriile. Astfel numarul participantilor a crescut cu 9,2% la sectiunea spot TV, 14,2 % la print si outdoor, 10,4% la media, 7,5 % la marketing direct, 20,5% la reclame online si 31,5% la website-uri.



"Cresterea mare a numarului de inscrieri la categoria interactive poate reflecta dezvoltarea dinamica a acestei ramuri in detrimentul spoturilor TV", a comentat presedintele Festivalului, Roger Hatchuel.



La Cannes vor fi 25 de seminarii sustinute de oameni importanti din industrie despre creativitate, marketing direct (Nokia si Yahoo printre altii), media (prezentari ale Procter & Gamble) si pentru prima oara despre radio (RAB), PR si design.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO