Media & Advertising

Serialele TV devin interesante pentru producatorii de jocuri

19.05.2006, 00:00 8

"The Sopranos", familia newyorkeza de mafioti, si "Superman" vor reveni in atentie gratie consolelor de jocuri, noteaza Le Figaro.

Dupa "Matrix", "Star Wars", "Spiderman" si bineinteles "Harry Potter", este randul "The Sopranos" sa treaca de cealalta parte a joystick-ului. Producatorul de jocuri THQ a primit misiunea de a adapta universul celei mai renumite familii de gangsteri din New York, conform revistei Variety. "Superman", un alt monument al culturii cinefile mondiale, va cunoaste o noua varianta ludica, sub indrumarea primului editor de jocuri din lume, American Electronic Arts.

Jocul adaptat dupa filmul "Superman Returns" va iesi pe piata in aceasta toamna. In fine, agentul secret 007, care a cunoscut deja bucuriile transferului pe consola de joc sau computer, isi schimba editorul. Electronic Arts pierde contractul de licenta ce-l lega de Metro Goldwyn Mayer in favoarea Activision.

In cealalta directie, fanii asteapta un nou film Lara Croft, actrita Angelina Jolie urmand sa intruchipeze cea mai renumita eroina "pixelizata". Aceasta in contextul in care filmul realizat de Christopher Ganz dupa jocul "Silent Hill" s-a clasat in fruntea box-office-ului american in prima saptamana de difuzare.

Aceasta impresionanta lista de jocuri sau filme arata cat de mult vor colabora de acum incolo cele doua industrii, cinemaul si industria editarii de jocuri. Pentru a impresiona un anumit public, alcatuit mai degraba din tineri si barbati, este preferabila intr-adevar existenta unei "povesti", a unor personaje si a unui univers prezentat atat pe consola, cat si pe marele ecran. In acest sens, Harry Potter este un exemplu perfect, cu o serie de filme de mare succes, dublata de un volum al vanzarilor de jocuri video de 27 de milioane de unitati la sfarsitul lunii noiembrie. In mod similar, "The Lord of the Rings", versiune pentru consola si PC, s-a vandut in 12 milioane de copii, in timp ce jocul "Enter the Matrix", realizat dupa filmul fratilor Wachowski, si iesit pe piata cu cateva saptamani inaintea filmului, a atins cifra de 2,5 milioane de copii vandute intr-o luna.

In prezent, televiziunea descopera aceasta lume. "24 hours", seria produsa de Fox, a fost lansata la mijlocul lunii februarie pe consola PlayStation 2, cu Kiefer Sutherland intr-o forma de zile mari. "The Sopranos" ar trebui in mod normal sa ocupe o pozitie foarte buna in topul vanzarilor. Cu atat mai mult cu cat aceste adaptari ale serialelor de pe micul ecran promoveaza spiritul serialelor respective. Cea mai buna metoda de a nu trada increderea fanilor, ce sunt primii care achizitioneaza acest tip de produs.

Piata jocurilor video este in plina dezvoltare. In 2004, jocurile video au inregistrat o cifra de afaceri mondiala de 28 mld. dolari. In 2003, aceasta se situa la un nivel de 18 miliarde de dolari. Prin comparatie, industria cinematografica are o piata mondiala de aproape 180 de miliarde de dolari.

Sectorul jocurilor video este asteptat sa cunoasca o crestere puternica in 2006 si 2007 odata cu aparitia platformelor de a treia generatie: Xbox 360, PlayStation 3 si Wii (Nintendo).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO