Media & Advertising

Trei dintre angajatii cheie ai Publicis pleaca

20.10.2006, 20:40 15

Trei executivi de la Publicis Groupe, inclusiv doi dintre cei care s-au ocupat de rebrandingul operatorului de telefonie mobila Orange, divizie a grupului France Telecom, au demisionat pentru a forma o agentie de publicitate cu sprijinul financiar al investitorului francez Vincent Bollore, titreza International Herald Tribune.
Bollore, care a incercat sa ii faca concurenta lui Maurice Levy, presedintele Publicis, prin intermediul agentiilor de advertising Havas si Aegis, va detine 30% din noua companie.
Agentia va fi condusa de catre Christophe Lambert, fostul director al biroului principal al Publicis din Paris. El va fi asistat de Frederic Raillard si Farid Mokart, care au condus in trecut Marcel, o agentie a Publicis responsabila de dezvoltarea campaniei publicitare pentru Orange.
Dupa numai o saptamana de la restructurarea executivului de la Publicis Division, una dintre principalele unitati de creatie ale Publicis Groupe, cele trei figuri-cheie au demisionat, lasandu-l pe Levy consternat. Levy a umplut locurile libere cu Olivier Fleurot, fost CEO al publicatiei Financial Times, si Richard Pinder, directorul diviziei europene a uneia dintre agentiile grupului Publicis, Leo Burnett. Intalnirea cu Fleurot si Pinder a dus la vehicularea unor speculatii in cadrul companiei, conform carora Levy, care urmeaza sa se pensioneze in 2010, este in cautarea unor potentiali inlocuitori.
Unii considera ca termenii restructurarii l-au nemultumit pe Lambert, care, ca director al diviziunii din Paris a Publicis, raporta direct lui Levy la sediul companiei din imediata vecinatate a Arcului de Triumf din Paris. Acum, deciziile vor fi luate in biroul lui Pinder si Fleurot. In timp ce restructurarea a generat speculatii despre faptul ca Lambert a plecat pentru ca fost retrogradat, motivul plecarii lui Raillard si Mokart inca ramane un mister.
Raillard si Mokart, care au avut colaborari cu mai multe agentii reprezientative din Franta si Statele Unite, au fost angajati de Levy anul trecut ca sa dezvolte agentia Marcel. Ei au avut o contributie majora in cursa pentru rebrandingul operatorului de telefonie Orange, contract pe care in cea mai mare parte Publicis a reusit sa si-l atribuie si pentru care France Telecom a platit peste 200 de milioane de euro (250 mil. dolari).
Plecarea executivilor nu a elucidat imediat in ce masura contractul cu Orange va fi afectat. De obicei, executivii din publicitate sunt nevoiti sa respecte asa-numita intelegere a nonconcurentei, care le interzice sa migreze catre un alt angajator cu tot cu clienti.
O alta neclaritate vizeaza modul in care noua agentie se va putea integra in celelalte afaceri ale lui Bollore. El controleaza in prezent cele mai mari participatii din cadrul agentiilor Havas si Aegis. Havas, prin intermediul diviziei sale Euro RSCG, lucreaza pentru Orange, ocupandu-se de publicitatea pentru departamentul de business.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO