Media & Advertising

Ultimul studiu de audiente confirma liderii de pe piata presei scrise

18.07.2003, 00:00 21



Cea de-a patra livrare de date a Studiului National de Audienta (SNA) pentru presa scrisa confirma consolidarea pozitei liderilor pe fiecare segment de presa, care si-au marit cota de piata.



Nu exista schimbari de ierarhii pe categorii de publicatii. Asa cum arata datele, este putin probabil sa se inregistreze schimbari spectaculoase. Cei care sunt in frunte isi consolideaza pozitia, iar cei care sunt in spate ar trebui sa faca schimbari spectaculoase pentru a creste in audienta.



Libertatea continua sa fie cel mai citit cotidian, audienta zilnica depasind un milion de cititori, iar Pro TV Magazin isi confirma pozitia in topul celor mai citite saptamanale, cu o audienta de 1.071.000 cititori pe editie. Cel mai citit lunar din Romania este Practic in bucatarie, publicatie a carei audienta medie este de 1.117.000 cititori pe editie.



Playboy este cea mai citita revista masculina din Romania, iar Acasa Magazin este cel mai citit saptamanal pentru femei. Pe piata revistelor feminine elitiste, intaietatea este disputata de revistele Avantaje (402.000 cititori) si Unica (390.000 cititori), care au cote de piata identice, 23%.



Pe piata revistelor populare pentru femei, prima pozitie este ocupata de Ioana, cu 377.000 cititori in medie pe editie, foarte aproape de aceasta pozitie fiind situata revista saptamanala Acasa Magazin, cu 338.000 cititori si cota de piata de 34%.



Pentru aceasta livare a rezultatelor SNA se remarca o scadere a numarului de cititori, in medie, pe editie, pentru cele mai multe publicatii, ea fiind insa explicata prin sezonalitate, dar mai ales prin redimensionarea universului cercetat, de la 6,6 milioane la 6,3 milioane conform recensamantului populatiei din 2002, fata de livrarile precedente de rezultate, a mentionat Alexandru Suruceanu, director de cercetare la Publimedia International, companie care editeaza Pro TV Magazin, Ziarul Financiar, Acasa Magazin, Playboy, Cainele meu si saptamanalele Ieseanul, Clujeanul, Banateanul si Bihoreanul.



Pe piata revistelor masculine, Playboy conduce cu 546.000 cititori in medie pe editie si o cota de piata de 64%, fiind urmat de FHM, cu 22% si de Penthouse cu 14%.



Pe piata cotidienelor, Libertatea si Ziarul Financiar sunt singurele publicatii care au inregistrat cresteri de 8%, respectiv 2,4%. Celelalte publicatii au inregistrat o scadere de audienta.



Ziarul Financiar are o audienta medie de 133.000 cititori pe editie, avand publicul cu cele mai inalte venituri personale nete din presa romaneasca: 222 dolari.



Pe piata ghidurilor TV, Pro TV Magazin si-a marit cota de piata de la 44% la 46%, cupand in acest fel prima pozitie. Locul secund este ocupat de TV Satelit, cu 631.000 cititori si 27% din piata, urmat de TV Mania, cu 628.000 cititori.



Pe piata publicatiilor locale, Publimedia International isi consolideaza pozitia, cu cotidianele Ieseanul- 62.000 cititori, Clujeanul, cu 67.000 si Hunedoreanul, cu 37.000 cititori. Publimedia este prezenta pe piata locala si in Banat, unde Banateanul are o audienta de 60.000 de cititori, respectiv Bihor, cu Bihoreanul 37.000 de cititori in medie pe editie.



SNA este realizat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT). Universul SNA cuprinde toate persoanele care traiesc in centre urbane cu mai mult de 50.000 de locuitori, cu varste cuprinse intre 14 si 64 de ani. Conform Recensamantului Populatiei 2002, universul este format din circa 6,26 milioane de persoane. Esantionul utilizat pentru aceasta livrare de date contine un numar de 12.291 interviuri comune cu cel utilizat pentru pentru livrarea de date anterioara, interviurile fiind realizate in perioada 27 mai 2002-2 februarie 2003. claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO