Mediafax.biz Exclusiv

Acţionarii clinicilor Gral Medical vor să investească într-un hotel şi îşi evaluează businessul la 60 mil. €

Acţionarii clinicilor Gral Medical vor să investească într-un hotel şi îşi evaluează businessul la 60 mil. €

Autor: Ioana David

27.01.2011, 18:52 36

"Proiectul este legat de zona de sănătate şiurmează să găsesc finanţare, dar sunt deschis pentru unparteneriat", a spus Robert Şerban.

El nu a dorit să ofere mai multe informaţ iilegate de specificul hotelului.

Şerban, 40 de ani, este unul dintre puţiniiantreprenori din piaţa serviciilor medicale private, care păstreazăcontrolul afacerii în care se implică din 2005, în condiţiile încare sectorul este vânat de investitori financiari dornici să-şiplaseze banii în domenii defensive lacriză.

El a fost în 1999 directorul Casei deAsigurări de Sănătate a Municipiului Bucureş ti, iar investiţia înhotel este primul pas pe care îl face în afara zonei în care şi-aconcentrat până acum activitatea.

Tot din sectorul medical, familia Marcu, caredeţine controlul rivalului MedLife, se mai implică în turism prinintermediul unui hotel în Bulgaria, dar tot ei deţin şi NauticLife,un business cu ambarcaţiuni.

Învăţăturile crizei

"Este foarte important să îţi faci un plan deafaceri realist, adică să mergi pe venituri minime şi cheltuielimaxime. Dacă pe hârtie dă cu plus, poţi să mergi înainte, dacă nu,mai gândeşte-te", aceasta este lecţia pe care Şerban spune că aînvăţat-o în cei doi ani şi jumătate decriză.

El afirmă că situaţia în domeniul serviciilormedicale nu este atât de uşoară cum ar putea să pară la primavedere, şi că în pofida numărului mare de proiecte anunţate lanivelul pieţei, are semne de întrebare vizavi de finalizareaacestora.

"Foarte mulţi dezvoltatori imobiliar s-auapucat de spitale, dar din punctul meu de vedere multe sunt sortiteeşecului. Spitalul nu e un proiect de apartamente, e necesar săştii să-l operezi", a spus Şerban.

Şeful Gral a adăugat că dacă anumitespecialităţi precum obstetrica - ginecologia sau stomatologia mergbine la nivel de piaţă, este posibil ca situaţia să nu se repete înorice locaţie aleasă de un investitor.

Spre exemplu, firmele care au birouri în zonade nord a Bucureştiului revin în locaţii centrale, ceea ce vaafecta operatorii care au clinici în nord, a mai spus Şerban, fărăa face nominalizări. În Pipera, Medicover şi-a anunţat intenţia dea construi un spital, în timp ce în Băneasa, MedLife şi CentrulMedical Unirea au clinici.

"Segmentul medical privat creşte, dar creştepentru că nu merge sectorul public. Pare un El Dorado, dar nu este.Oamenii vor să le aibă pe toate într-un loc. Se vor închide clinicimici, centre de imagistică, laboratoare", a adăugatŞerban.

Situaţia este cu atât mai evidentă cu cât încăde anul trecut, Gral a primit 20 de oferte de la clinici mici,individuale, pentru a fi preluate, însă acţionarul afirmă că nu arebanii necesari pentru a face achiziţii.

Fondurile de investiţii bat lauşă

Pe de altă parte, şi fondurile de investiţiis-au arată interesate de afacerea soţilor Şerban, iar în 2010 aufost chemaţi la discuţii de 5-6investitori.

Şerban evaluează afacerea la 60 mil. euro, darspune că nu vinde dacă cineva îi oferă aceastăsumă.

După anul 2013, când se va finaliza spitalulpe care îl are în plan, "este posibil" să se gândească la aceastăopţiune. Întrebat de ce nu vinde, el a răspuns: "Nu are legătură cubanii, ci cu plăcerea de a face afaceri".

Şerban se numără alături de soţia sa printreantreprenorii care îşi conduc propriile businessuri. Chiar dacă areun proiect de spital pe masă ce urmează să fie finalizat, preferăsă o facă personal.

"Este foarte greu să-ţi iei un directorexecutiv pentru că trebuie să aibă un grad de creativitate şi egreu să găseşti oameni care să creeze pentru tine pe un salariu.Majoritatea îşi deschid propria prăvălie", a explicatŞerban.

Preţurile, negociere între treipărţi

Preţurile consultaţiilor afişate pe site-ulGral Medical diferă în funcţie de specializarea medicului şi detipul de contract pe care îl are cucompania.

"Stabilirea tarifului este un fel de negociereîntre trei părţi: medic, management şi piaţă", a spus Şerban.Compania încheie cu medicii două tipuri de contracte: de comisionprin care medicul primeşte între 20 şi 45% din valoarea încasărilorsau de muncă, remuneraţia clasică, fixă.

Anul trecut compania a avut o cifră de afaceride 50,4 mil. lei (12 mil. euro), în creştere cu 20% faţă de2009.

Pentru anul în curs, compania şi-a bugetat unplus de 50%.

Evoluţia este susţinută de deschiderea lamijlocul lunii noiembrie 2010 a unui centru de tratament pentrucancer. Acesta va genera în 2011 o cifră de afaceri de 1,8 milioanede euro. Tarifele sunt în jur de 5.000 de euro (şi includ toateserviciile), iar amortizarea investiţiei se va face într-uninterval de 3-5 ani. În cadrul centrului lucrează timp de patruzile pe lună doi profesori de la Viena.

Pe piaţa serviciilor medicale private,estimată la peste 400 de milioane de euro anual, activează firmeprecum MedLife, Medicover, CMU, Sanador, Medsana, Romar, Polisano,Anima.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO