Mediafax.biz Exclusiv

Alexandrescu, Alico: Despăgubirile plătite clienţilor au crescut cu 60% anul trecut

Alexandrescu, Alico: Despăgubirile plătite clienţilor au crescut cu 60% anul trecut

Autor: Ciprian Botea

24.01.2011, 18:27 31

"Înperioade economice dificile, oamenii resimt o nevoie acută deprotecţie printr-un mijloc financiar precum asigurarea de viaţă. Odemonstrează beneficiile plătite asiguraţilor anul trecut, care aucrescut cu 60% faţă de 2009", a spus pentru ZF TheodorAlexandrescu, directorul general al Alico. Datele financiare suntdeocamdată preliminare, nefiind auditate.

Şeful Alico spune că s-au plătit şidespăgubiri de 100.000 de dolari (circa 75.000 euro), darmajoritatea clienţilor primesc sume de câteva ori mai mici încondiţiile în care prima anuală medie încasată de companie este de1.600 de lei (400 euro). Cel mai mare beneficiu plătit vreodată deasigurător a fost de 200.000 de euro. În paralel, numărulclienţilor care renunţă înainte de maturitate la contractele deasigurări de viaţă a scăzut comparativ cu2009.

Alexandrescu precizează, de asemenea, cădatele neauditate pentru 2010 indică o creştere a primelor brutesubscrise în linie cu evoluţia de la jumătatea anului, când Alicoraportase un avans cu 10% al afacerilor comparativ cu perioadasimilară din 2009. Pe parcursul lui 2009, compania a subscris primebrute în valoare de 191,5 milioane lei (circa 45 mil. euro)."Creşterea subscrierilor a fost susţinută de proiectele lansate în2009, când am extins liniile de distribuţie şi tipurile deproduse.

Totodată, am observat o creştere semnificativăa vânzărilor de produse de economisire la ghişeele băncilor,vânzări care erau practic inexistente întrecut".

Jumătate din vânzări, prin reţeauaproprie

Asigurătorul a încheiat parteneriate pentrudistribuţ ia produselor cu bănci precum Raiffeisen, Piraeus, BancaRomânească, RBS sau Citibank, acest canal deţinând între 20 şi 25%din vânzări. Jumătate din subscrieri sunt obţinute însă prinreţeaua de 14 sucursale şi de cei 500 de agenţiproprii.

Circa 20% din prime sunt intermediate de cei30 de brokeri parteneri, iar restul sunt vânzări prin directmarketing şi poliţe corporate.

Alexandrescu apreciază că piaţa de brokeraj deasigură ri de viaţă va înregistra un recul în 2011 din cauza noilorreglementări ale Comisiei de Supraveghere a Asigură rilor (CSA),prin care sunt interzise vânzările prin intermediul reţelelor(multi-level marketing), dar spune că vânzările totale de asigurăride viaţă nu vor fi afectate semnificativ. "Măsura este beneficăpentru că pe termen mediu companiile de brokeraj vor ajunge săintermedieze o pondere mai mare din poliţele de asigurări de viaţă.Noi suntem pregătiţi cu un program de formare şi sprijin logisticpentru a susţine adaptarea şi reorientarea brokerilor către unmodel de distribuţie de tip consultativ", a spusel.

Cea mai mare parte a brokerilor de asigurăride viaţă vindeau prin multi-level marketing, o metodă prin care unagent obţinea comision atât din vânzările proprii, cât şi dinvânzările agenţilor recrutaţi direct.

Alico şi-a bugetat pentru anul acesta ocreştere semnificativă a afacerilor, a precizat Alexandrescu, fărăa indica însă o cifră în acest sens. Compania va miza în 2011 peproduse de grup, medicale şi cu componentă de economisire pentruperioada pensiei, dar şi pe asigurări individuale desănătate.

Previziuni optimiste

Alexandrescu spune că este optimist în ceea cepriveş te evoluţia asigurărilor de viaţă anul acesta şi considerăcă poliţele de sănătate pot ajunge la 20-25% din piaţa de asigurări(evaluată la 2 mld. euro în 2010) în câţiva ani, singura condiţiefiind implementarea unei reforme ample în sistemul de sănătate,consideră Alexandrescu.

Piaţa asigurărilor de sănătate ajunge înprezent la doar 10 milioane de euro, una dintre cauzele subdezvoltării fiind lipsa investiţiilor în servicii medicaleprivate.

Alexandrescu spune însă că investiţiile îninfrastructura privată de sănătate au accelerat în ultimii ani ceeace va permite un avans mai rapid al pieţei deasigurări.

În paralel, asigurările de sănătate s-ar puteadezvolta în dauna abonamentelor medicale, o piaţă de 400 mil. euro,dar care spre deosebire de poliţele de asigurări nu oferă şiservicii de chirurgie sau spitalizare.

Alico are în prezent active de circa 800milioane lei şi urmăreşte cu interes listarea FonduluiProprietatea, văzută ca un potenţial de investiţii pentru companie.Totodată, asigurătorul vrea să-şi extindă reţeaua teritorială în2011 cu cel puţin trei sucursale în Târgu-Mureş, Sibiu şiSatu-Mare. Compania avea la sfârşitul anului trecut 150 deangajaţi, în creştere de la 125 de salariaţi în2009.

Alico a fost preluată anul trecut de cătreasigurătorul american MetLife în cadrul unei tranzacţiiglobale.

Alexan drescu spune însă că asigurătorul îşiva păstra deocamdată denumirea şi nu va prelua numele nouluiacţionar.

Alico a fost preluată de MetLife de la AIG,asigurătorul salvat de la faliment de statul american în2008.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO