Mediafax.biz Exclusiv

Americanii de la Azur: În primul semestru piaţa de vopsele a scăzut, iar trendul se va menţine până la finalul anului

Americanii de la Azur: În primul semestru piaţa de vopsele a scăzut, iar trendul se va menţine până la finalul anului

Autor: Laurentiu Cotu

21.09.2011, 11:06 170

Azur a încheiat anul 2010 cu afaceri de 90,5 mil. lei (21,5 mil. euro), iar pentru anul în curs compania şi-a bugetat afaceri în creştere cu minimum 5% faţă de 2010. Compania intenţionează să-şi extindă în acest an activităţile la export, ţinând cont de scăderea cererii de pe piaţa locală.

"În primul semestru piaţa locală de vopsele a scăzut, trend care se va menţine în continuare, până la finele anului. Totodată, pe piaţa construcţiilor au fost înregistrate noi scăderi, iar piaţa de retail nu dă semne de îmbunătăţire. Anul 2012 este posibil să aducă o schimbare pe piaţa locală a vopselelor, ţinând cont de proiectele publice anunţate", a declarat pentru ZF Transilvania Eugen Niculescu, paint division manager Azur.

La fel de pesimist în ceea ce priveşte evoluţia pieţei de lacuri şi vopsele din acest an este şi producătorul Fabryo Corporation, deţinut de fondul de investiţii suedez Oresa Ventures.

Conducerea Fabryo Corporation spune că "orice procent de creştere a pieţei peste anul trecut este o performanţă ieşită din comun".

Compania estimează că piaţa de vopsele decorative va scădea cu 10% în acest an, de la 149 mil. euro în 2010, însă din a doua jumătate a anului 2012 este posibilă o stagnare a pieţei.

Principalele probleme pentru jucătorii din această piaţă sunt scăderea puterii de cumpărare a populaţiei şi prăbuşirea sectorului imobiliar.

În plus, o altă problemă majoră cu care se confruntă producătorii de lacuri şi vopsele este scumpirea materiilor prime. În aceste condiţii, producătorul de vopsele Azur încearcă consolidarea relaţiilor cu partenerii externi, plecând de la premisa ca piaţa europeană poate încă oferi oportunităţi de creştere.

"Vom dezvolta brandul Evrika pe segmentul produselor alchidice (destinate protecţiei anticorosive a suprafeţelor metalice) în Ungaria, proiect demarat în acest an. Pe piaţa internă dorim să ne consolidăm poziţia şi să fim pregătiţi de creştere când piaţa va da semne mai bune", a spus Niculescu. Compania comercializează lacuri şi vopsele sub mărcile Roua, Evrika, Edil, brandul Qtek şi sitemul de nuanţare Natura. Ponderea exportului ajunge la aproximativ 60% din cifra de afaceri a companiei, Azur comercializând diferite tipuri de răşini în Franţa, Anglia, Elveţia sau Ungaria.

Clienţii Azur sunt companiile producătoare de mobilă, cele din domeniul construcţiilor civile şi industriale, producătorii interni şi externi de poliesteri armaţi cu fibră de sticlă, firmele care fabrică anvelope de cauciuc şi consumatorii casnici.

Compania Azur din Timişoara este o subsidiară a ICC Industries Inc New York, după ce firma americană a cumpărat în 1999 pachetul de 86,7% din acţiuni, majorându-şi apoi participaţia la 92%. Piaţa de profil este disputată de 270 de firme, iar printre cei mai importanţi jucători se numără companiile Fabryo Corporation, Policolor, Deutek, Köber, Daw Benţa, Atlas, Sarcom, Druckfarben, Azur.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO