Mediafax.biz Exclusiv

Angst va deschide până la zece magazine în acest an şi vrea o creştere a afacerilor de peste 10%

Autor: Alice Gheorghe, Mediafax

08.04.2011, 12:24 17

În 2010, compania a avut afaceri similare cu anul anterior şi aobţinut profit.

Reţeaua Angst este formată în prezent din 27 de magazine, dupăce pe parcursul anului trecut compania a deschis şapte unităţi şi aînchis cinci din zone neprofitabile.

"La magazine toată lumea s-a mişcat, am deschis şi eu mai multemagazine, dar mi-am dat seama că greşesc şi am preferat să pierdbanii din investiţie şi să ma relochez", a spus Sorin Minea,acţionarul majoritar şi directorul general al companiei.

El a adăugat că investiţiile pentru deschiderea unei unităţivariază de la 70.000 de euro la un milion de euro.

"Anul acesta am deschis trei magazine şi mai urmează altul încurând. De asemenea, în perioada următoare avem în plan mai multemagazine. Pot fi 3-4, dar şi mai multe", a spus Minea.

Angst ia în calcul şi închiderea unor magazine neprofitabile înacest an.

Minea a adăugat că magazinele de proximitate înregistreazăcreşteri ale vânzărilor în ultima perioadă, în detrimentul marilorreţele comerciale.

"Vânzările din supermarketuri au scăzut anul trecut, ca şi înlunile trecute, în timp ce magazinele de proximitate înregistreazăcreşteri pe vânzările de produse fresh, respectiv carne, lapte,peşte, pentru că sunt şi aproape de locuinţă, dar şi pentru că sebucură de o întărire de brand formidabilă", a afirmat Minea.

Potrivit acestuia, românii au început să se orienteze cătreprodusele mai scumpe şi calitative.

"Oamenii sunt prea săraci pentru a cumpăra numai «ştifturi». Îngeneral, cei care cumpără produse foarte ieftine sunt cei din zonarurală care vin pentru cumpărături la oraş şi cei care au angajaţiacasă, precum şi cei care revând. În supermaketuri peste 70% suntproduse cu preţuri mici, deci produse calitativ slabe", a adăugatMinea.

În contextul extinderii, acţionarul majoritar al companieiestimează o creştere de peste 10% a cifrei de afaceri în acest anşi un avans al profitului.

Potrivit lui Minea, 40% din încasările Angst sunt generate dereţeaua proprie de magazine, iar restul de vânzările din reţelelecomerciale şi din HoReCa (10-12%).

"Pe HoReCa avem o problemă, pentru că restaurantele apar şidispar cu o viteză fantastică, şi nu plătesc cu lunile. Cele maimari ţepe sunt date de cei din HoReCa", a spus Minea.

La avansul afacerilor vor contribui şi vânzările de produsesemipreparate aduse pe piaţă de companie în urmă cu câtevaluni.

"Am deschis o nouă secţie în care facem produse semipreparate şivindem două tone pe zi, deci o secţie mai mult decât rentabilă,care sper să ajungă la trei tone la jumătatea anului. Eu aveam înplan să fac o fabrică pentru aceasta, dar având spaţii excedentareîn fabrica actuală mi se pare prematur să mai fac o investiţie decâteva sute de euro", a spus Minea, care a adăugat că dacă afacereava deveni rentabilă ia în calcul deschiderea unei noi unităţi deproducţie în Buftea.

Compania deţine două fabrici şi comercializează produsele submărcile Angst şi Salsi.

Sorin Minea a precizat că este interesat să exporte produselesemipreparate în ţările cu comunităţi de români.

"Exporturi se fac, dar foarte puţine. Este o mare problemălegată de transport, pentru că ar trebui să livrăm produse cu operioadă mare de valabilitate, iar la noi produsele au termen 10-15zile. De asemenea, altă problemă în aceste ţări este faptul că suntromâni care au ateliere şi fabrici şi ne copiază etichetele", aspus directorul general al Angst.

Compania are 720 de angajaţi şi este deţinută în proporţie de60% de Sorin Minea, ceilalţi acţionari fiind Liudmila Minea, cu 20%din acţiuni, şi Angst - Wyrsch Bernadette Martha Maria, de origineelveţiană, cu 20%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO