Estimările companiei pentru acest an se bazează pe creşterea comenzilor la export, în special pe piaţa europeană.
În 2011, Apulum a realizat afaceri totale de peste 66,4 mil. lei (circa 15,5 mil. euro), în creştere cu 50% faţă de anul anterior.
Ponderea vânzărilor la export ajunge la circa 86% din cifra de afaceri a companiei.
Conducerea companiei spune că piaţa externă a crescut anul trecut, iar semnalele sunt pozitive şi pentru acest an.
În ceea ce priveşte piaţa locală, aceasta a scăzut anul trecut cu circa 10% faţă de anul anterior.
În prezent, fabrica de porţelan Apulum din Alba Iulia dezvoltă o capacitate de producţie de 11.000 de tone porţelan pe an. Compania intenţionează în acest an să instaleze un nou cuptor, astfel încât capacitatea totală a fabricii să crească la 14.000 de tone de porţelan, investiţie de aproximativ 2 mil. euro. Şi anul trecut capacitatea de producţie a fabricii Apulum a crescut cu 3.500 de tone.
"Pentru acest an am planificat o investiţie de circa 2 mil. euro, ce constă în montarea unui nou cuptor de ardere rapidă. Credem că vom finaliza această investiţie până în luna mai din acest an. Proiectul va duce la creşterea capacităţii de producţie a fabricii şi la crearea a 50-60 de noi locuri de muncă, în sectoarele productive", a declarat pentru ZF Transilvania Ioan Voican, directorul executiv al companiei Apulum. În prezent, numărul de angajaţi ai companiei a ajuns la 878 de persoane.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels