Mediafax.biz Exclusiv

Arobs: În 2011 am angajat 115 oameni şi am deschis primele birouri din străinătate

Arobs: În 2011 am angajat 115 oameni şi am deschis primele birouri din străinătate

Autor: Laurentiu Cotu

21.12.2011, 17:34 424

Compania spune că va continua angajările şi caută specialişti în dezvoltare software.

Pentru diviziile Track GPS, Optimall şi Navigatoare sunt disponibile posturi de business development, achiziţii/logistică sau vânzări. Arobs are în vedere pentru următoarea perioadă de timp şi completarea echipelor existente cu team leaderi şi poziţii "senior", dar şi cu tineri absolvenţi sau studenţi ai facultăţilor de profil.

Angajările din acest an s-au făcut atât pe plan local, cât şi pentru cele trei noi birouri externe.

În acest an, Arobs a deschis primele trei birouri ale companiei din afara ţării, în Budapesta, Chişinău şi San Diego, California, fiind totodată prezentă prin colaborarea cu distribuitorii şi pe piaţa din Polonia.

Pe piaţa locală, compania are în prezent patru sedii în Cluj-Napoca (suprafaţă 2.000 de metri pătraţi) şi birouri regionale operaţionale în Bucureşti, Iaşi şi Oradea.

"În 2011 am angajat 115 oameni şi am deschis primele 3 birouri din afara ţării, în Republica Moldova, Ungaria şi California. Ne-am propus să continuăm recrutările şi anul viitor, intenţia noastră fiind de a angaja încă 115 oameni şi de a deschide un birou în Polonia, în funcţie de evoluţia pieţei", a declarat pentru ZF Transilvania Voicu Oprean, director general Arobs Transilvania Software.

Compania spune că va încheia anul 2011 cu o cifră de afaceri de circa 8 mil. euro.

Afacerile Arobs au fost susţinute în acest an de extinderea activităţii companiei pe pieţele externe prin distribuţia produselor proprii, în principal a sistemelor de navigaţie Smailo, dar şi a soluţiei de monitorizare parc auto TrackGPS.

Pe de altă parte, în 2011 compania a lansat pe piaţă patru noi modele de sisteme de navigaţie Smailo, (Photo, Travel, Mondo şi Joy) şi a dezvoltat aplicaţia OptimallSFA, de automatizare a vânzărilor pe platforma Google Android.

Totodată, introducerea unor noi module şi funcţionalităţi pentru aplicaţia de monitorizare auto TrackGPS a dus la o creştere a numărului de clienţi de la 600 la începutul anului la circa 900 la finalul lunii noiembrie.

Compania spune că în acest an a crescut şi numărul de clienţi externi şi proiectele din zona outsourcing, pe pieţele din Europa, SUA şi mai nou Asia.

Noile proiecte ale companiei vizează lansarea pe piaţă a produsului TMC Arobs, un sistem de furnizare a informaţiilor din trafic în timp real, destinat utilizatorilor de GPS-uri Smailo (gama HDx) sau instituţiilor guvernamentale.

Arobs intenţionează în perioada următoare să extindă gama de produse Smailo prin tablete sau sisteme performate antiradar, dar şi să acceseze finanţări prin programele UE pentru dezvoltarea de aplicaţii software în domeniul navigaţiei şi al semaforizării inteligente.

Arobs crede că anul 2012 va fi un an greu mai ales pentru firmele mici din domeniu IT.

"Acest segment va fi marcat de numeroase achiziţii sau fuziuni, singura şansă a acestor firme să se dezvolte sau să reziste pe piaţă. Arobs a încheiat deja în acest an o serie de parteneriate sau colaborări cu firme mai mici, atât din Cluj cât şi din alte oraşe din ţară, pe partea de dezvoltare software", a precizat Oprean.

Directorul general Arobs spune că intenţia companiei este de a externaliza secţiuni din proiectele existente, atât în cazul produselor interne (automatizarea vânzărilor sau monitorizare flotă), cât şi în ceea ce priveşte proiectele de outsourcing. "Firmele mici şi mijlocii din România au descoperit în ultimii 2-3 ani că soluţiile IT pot genera reduceri substanţiale de costuri şi o eficientizare a activităţii, chiar dacă investiţiile iniţiale în tehnologie pot părea mari, iar disponibilităţile financiare sunt extrem de reduse", a afirmat Voicu Oprean.
În ceea ce priveşte numărul de angajaţi din domeniul IT, oficialii Arobs sunt de părere că acesta va creşte în următorul an, însă totul depinde de măsurile pe care Guvernul le va lua în vederea stimulării acestui domeniu. Voicu spune că presiunea multinaţionalelor este destul de mare pentru companiile româneşti, iar fără o susţinere reală, acestea riscă să iasă de pe piaţă.
Arobs activează pe trei segmente diferite de business (distribuţia sistemelor de navigaţie, aplicaţii software pentru piaţa internă şi soluţii software pentru piaţa externă). În prezent, clienţii companiei din România provin din domenii precum transport, FMCG, construcţii, operatori telecom, curierat sau securitate. Printre clienţii Arobs se numără companiile RDS&RCS, Farmec, Betty Ice, Pan Petrol, Soceram, Dorsan, Deme Macarale, Trans Agape, AG Med, Elit sau Altex.
Arobs Transilvania Software a fost înfiinţată în anul 1998, având ca principal obiect de activitate dezvoltarea aplicaţiilor software de outsourcing. Acţionarul principal al firmei este directorul general, Voicu Oprean, cu 90% din titluri. Din 2006 grupul finlandez Hotelzon, este co-acţionar minoritar al firmei clujene, prin achiziţionarea unui pachet de 10% din acţiuni. Compania a încheiat anul 2010 cu afaceri totale de 31 mil. lei (circa 7,4 mil. euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO