Mediafax.biz Exclusiv

Bergenbier a „cântărit“ peste 350 mil. euro în preluarea de către Molson Coors

Autor: Ioana David

03.04.2012, 19:49 236

Potrivit estimărilor ZF, valoarea Bergenbier este de aproximativ 350-500 milioane de euro.

Compania canadiană Molson Coors Brewing, cu afaceri de circa 3,5 miliarde de dolari anul trecut, a ajuns la un acord cu fondul de investiţii CVC Capital Partners prin care plăteşte 2,6 miliarde de euro (3,5 miliarde de dolari) pentru achiziţia StarBev, companie cu un business de 700 milioane de euro anul trecut şi care deţine nouă fabrici de bere în Europa Centrală şi de Est, inclusiv în România.

Piaţa locală este printre cele mai importante pentru StarBev, care are fabrici în Republica Cehă, Serbia, Croaţia, Bulgaria, Ungaria, Muntenegru, dar vinde şi în Bosnia-Herţegovina şi Slovacia.

Bergenbier, companie cu un rulaj de peste 100 milioane de euro, generează 15-20% din afacerile StarBev, potrivit calculelor ZF. "Piaţa de bere din Europa Centrală şi de Est este atractivă, având tendinţe istorice de dezvoltare şi potenţial de revenire pe măsură ce regiunea se întoarce la ratele de creştere din perioada pre-criză", a spus Peter Swin burn, preşedinte şi CEO al Molson Coors.

Potrivit unor informaţii anterioare, citate de agenţia de presă Thomson Reuters, favoriţi pentru preluarea Bergenbier erau japonezii de la Asahi.

CVC, care a cumpărat StarBev în decembrie 2009, a scos compania la vânzare după ce mai mulţi jucători, printre care se crede că se numără şi Asahi, Carlsberg, SABMiller şi Heineken, au înaintat oferte. Ultimii trei au operaţiuni în România.

Fondul de investiţii a cumpărat acest business de la cel mai mare producător de bere din lume Anheuser-Busch InBev şi l-a numit StarBev după brandul ceh de bere Staropramen.

În 2009, când CVC a bătut palma cu InBev, tranzacţia se ridica la 1,5 miliarde de euro, iar România era cea mai mare din cele opt pieţe implicate în deal, vânzările de pe piaţa locală reprezentând peste 25% din total. La acea dată valoarea companiei româneşti se ridica la cel puţin 300-350 milioane de euro.

În portofoliul Bergenbier se găsesc brandurile Bergenbier, Noroc, Staropramen, Stella Artois, Beck's şi Löwenbräu, compania deţinând o singură unitate la Ploieşti.

Tranzacţia urmează să fie aprobată de autorităţile europene în domeniul concurenţei, finalizarea fiind estimată pentru al doilea trimestru din 2012. În 2010 Bergenbier a avut o cifră de afaceri de 469,7 milioane de lei (111,6 milioane de euro) şi pierderi de 65,8 milioane de lei (15,6 milioane de euro).

Piaţa locală de bere, una dintre cele mai afectate de situaţia economică, a dat primele semne de stabilizare în 2011, după doi ani de scădere. Astfel, piaţa a rămas constantă atât în volum, cât şi în valoare.

Anul trecut s-au vândut în România 1,7 miliarde de litri de bere, respectiv 3,4 miliarde de doze, o valoare constantă comparativ cu 2010.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO