Mediafax.biz Exclusiv

Betty Ice creşte cu 15% datorită căldurilor şi ţinteşte la 10 gelaterii

Betty Ice creşte cu 15% datorită căldurilor şi ţinteşte la 10 gelaterii

Autor: Roxana Petrescu

09.08.2011, 18:48 273

"La noiconsumul este atât de mic, încât practic nu prea mai este loc descăzut pe fondul crizei. Suntem la baza dealului la consumul deîngheţată, nu printre fruntaşi aşa cum este în cazul consumului debere. Dacă la nivel global vorbim de o medie de consum de 11-12kilograme pe cap de locuitor, în România este de circa 1,6-1,7 kg",spune Vasile Armenean, proprietarul Betty Ice.

Deşi evită să facă estimări privind evoluţia deansamblu a pieţei, Armenean spune că afacerile companiei pe care oconduce vor creşte anul aceste cu circa 15% comparativ curezultatul din 2010, când businessul Betty Ice a ajuns la 80 mil.lei (circa 19 mil. euro).

În 2009, potrivit informaţiilor publicate peMinisterul Finanţelor, compania a avut afaceri de 18,8 mil.euro.

"A fost vremea mai bună faţă de anul trecut, pentrucă în rest nu pot spune că am făcut noi ceva în plus. Bugetele demarketing au fost cam la acelaşi nivel, dar am lansat şi noi arome,aşa cum este ciocolata albă, care în sezonul acesta a devenit unbestseller", mai spune Armenean.

Aromele care au cea mai mare priză la români suntciocolata şi vanilia.Betty Ice deţine o unitate de producţie la Suceava,Armenean spunând că şi în acest caz bugetul de investiţii a fostsimilar cu cel alocat în anii trecuţi, de circa 2 milioane deeuro.

10 gelaterii în5 ani

O direcţie pe care compania încearcă să se dezvoltepe termen lung sunt gelateriile proprii, o serie de magazinespecializate în vânzarea de îngheţată şi produse preparate pe bazaîngheţatei.

"Am deschis două gelaterii anul acesta în Sibiu şiOradea, urmând ca anul viitor să mai deschidem două unităţi înBraşov şi Cluj. Investiţia în gelateria din Sibiu s-a ridicat lacirca 700.000 de euro. Acestea arată ca nişte cofetării, dar încare în afară de îngheţată se pot cumpăra cafea sau cocktailurifăcute pe bază de îngheţată. Pe termen lung, adică în următoriicinci ani, ne dorim să ajungem la 10 astfel de gelaterii", a maispus reprezentantul Betty Ice.

Ţinând cont că suma alocată pentru o astfel deunitate s-a ridicat la 0,7 milioane de euro, investiţia totală încele 10 gelaterii ar putea ajunge la 7 mil.euro.Potrivit informaţiilor disponibile, valoarea pieţeide îngheţată este de circa 140-150 de milioane de euro, aceastafiind foarte fragmentată.

În afară de Betty Ice, pe lista producătorilor românide îngheţată se mai află Alpin 57 Lux, Kubo Ice Cream sau TopGel.Alături de ei activează giganţi internaţionali precumUnilever, în portofoliul căruia se află brandurile Napoca, Rom, BigMilk, dar şi divizia Algida, sau Nestlé.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO