Mediafax.biz Exclusiv

British Airways are contracte cu 200 de IMM-uri. Creşte cererea pe Londra

British Airways are contracte cu 200 de IMM-uri. Creşte cererea pe Londra

Autor: Mirabela Tiron

25.05.2011, 18:28 161

"Aproape 60% dinbiletele vândute la business class în zona pe care o reprezint(balcanică - n.red.) sunt cumpărate de români.În ultimul an, din ce în ce mai mulţi români aleg, pe lângă NewYork, destinaţia Miami şi Las Vegas, dar şi câteva oraşe din Africade Sud", a declarat bulgarul Emil Delibaşev.

El a preluat conducerea operaţiunilor din Româniaîn iunie 2007, după ce Corina Enciu, care ocupase timp de zece anifuncţia de director comercial pe România şi Moldova, a renunţat laaceastă poziţie. În urmă cu doi ani, Delibaşev a fost numitdirector general şi peste operaţiunile British Airways în Croaţia,Serbia şi Muntenegru, Macedonia, Albania, Kosovo, Bosnia şiHerţegovina, pe lângă România, Bulgaria şi Moldova.

Anul trecut şase din zece pasageri români şi-au continuat zborulpe curse transatlantice (de lung curier) către destinaţii din SUA,Africa sau Asia de pe aeroportul din Londra. Zboruriletransatlantice sunt cele care asigură revenirea businessului, pepiaţa locală British Airways având afaceri estimate între 10 şi 15milioane de euro.

"Dacă în 2008 un bilet de avion spre New York costa 4.000 deeuro la business class, acum acesta poate fi cumpărat şi cu 2.000de euro dacă este rezervat în avans, ceea ce explică şi creştereacererii pentru această clasă", spune managerul.

Elsusţine că pe piaţa românească British Airways a încheiat mai multecontracte cu companii, dintre care aproape 200 sunt întreprinderimici şi mijlocii, pentru care a fost dezvoltat un program specialde fidelizare.

ÎnRomânia există aproape 630.000 de întreprinderi mici şi mijlocii,în care lucrează aproape 2,63 mil. angajaţi, adică în jur de 60%din salariaţii cu forme legale de muncă de pe piaţaromânească.

Încondiţiile în care angajaţii IMM-urilor ar merge în deplasări înstrăinătate, aceştia ar reprezenta o sursă importantă de venituripentru companiile aeriene.

Compania aeriană de linie regulată are clienţi nu doar în rândulmicilor întreprinderi, ci şi în rândul companiilor mari cu capitalenglez şi american, acestea reprezentând aproape 20% din totalulclienţilor pe piaţa locală, după cum aprecia în urmă cu câteva lunişeful British Airways.

Astfel că aeroportul din Londra, spre care pleacă zilnic douăavioane ale British Airways din Capitală, este şi un punct detranzit pentru angajaţii companiilor care îşi continuă călătoria pecurse transatlantice.

Printre companiile americane prezente pe piaţa locală se numărăFord, Lufkin, specializată în furnizarea de echipamente şi serviciipentru industria de petrol şi gaze, precum şi pentru transportul deenergie electrică, compania de construcţii Bechtel, producătorul decarne Smithfield Foods.

Întrebat de ZF la ce grad de încărcare au operat avioanele peruta Bucureşti - Londra şi care ar fi nivelul minim al acestuiindicator ce ar asigura obţinerea de profit, şeful British Airwaysa susţinut că profitabilitatea nu stă în numărul de scaune ocupate,ci în mixul de preţuri folosit.

"Trebuie să existe un echilibru între preţurile la care se vândscaunele din avion. Astfel că nu mai mult de 10% din scaune se vorvinde la preţuri promoţionale, în timp ce restul scaunelor vorputea fi rezervate pentru alte tarife."

Delibaşev a adăugat că un grad de ocupare de 90% asigurat prinvânzarea la preţuri low-cost nu ar aduce profit companiei, însă unnivel de ocupare de 70% generat de un mix bun de tarife ar putea fiprofitabil.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO