Mediafax.biz Exclusiv

Burger King: Se ascute lupta cu shaormeriile care continuă „să fure“ clienţi

Burger King: Se ascute lupta cu shaormeriile care continuă „să fure“ clienţi

Autor: Cristina Rosca

20.01.2011, 17:08 41

"Teoriile spun că un client migrează de larestaurantele scumpe la cele ieftine sau de la lux la fast-food.Într-adevăr a existat o migrare. Avem clienţi care au venit cătrequick service de la restaurantele clasice.Numărul lor nu este însăsuficient de mare pentru a echilibra balanţa clienţilor care nu aumai avut buget pentru restaurantele quick service", spune MonicaEftimie, marketing manager al Atlantic Restaurant System, companiacare deţine Burger King în România.

Clienţii care au migrat către Burger King suntpersoane cu venituri peste medie, care nu au renunţat laobiceiurile lor culinare, dar care la prânz aleg să vină uneori laBurger King. Există însă şi clienţi care au plecat de larestaurantele de tip quick-service către cele de tipshaormerie.

"Suntem în tr-o competiţie indirectă cushaormeriile. Acestea furau şi înainte clienţi, dar nu se simţea.Criza însă «a ajutat». Cei care merg spre shaormerii o fac pentrucă au senzaţia că acolo cheltuie maipuţin."

Cine este clientul BurgerKing?

Clienţii Burger King sunt tineri cu vârstecuprinse între 18 şi 35 de ani, studenţ i sau oameni cu carieră, cuvenituri medii sau peste medie, care au încercat Burger King înstrăinătate şi au aşteptat să vină şi în România, crede MonicaEftimie. "Deşi criza le-a afectat bugetele, în special pe ale celorcu venituri medii - care sunt foarte mulţi dintre clienţii noştri -românii şi implicit clienţii Burger King nu au renunţat să mănânceîn oraş. Este adevărat însă că numărul meselor la restaurant,indiferent de tipul acestuia, a scăzut".

În aceste condiţii, jucătorii din piaţa dequick service, unde Burger King se bate cu McDonald's şi KFC, aufost nevoiţi să ia măsuri. "Uitându-mă la competiţie, observ că s-amizat pe o dezvoltare mai lentă. Şi ei au fost afectaţi de scădereabugetului consumatorului".

Burger King, care deţine pe piaţa locală nouărestaurante, opt în Bucureş ti şi unul în Constanţa, are pentru2011 un plan de dezvoltare flexibil.

"Noi vrem să deschidem restaurante noi. Nu amstabilit însă unde sau câte restaurante şi nici alte detalii,pentru că trebuie să urmărim piaţa imobiliară şi evoluţia economieiîn ansamblu. Nici anul trecut nu credeam că vom deschide, şi amdeschis la Romană." Ea spune că piaţa restaurantelor quick serviceeste strâns legată de economie, pentru că produsele oferite nu suntde strictă necesitate, precum zahărul sau uleiul, pentru a fi laadăpost de efectele crizei.

Dintre restaurantele Burger King, cele maibune rezultate le înregistrează cel din Băneasa, primul deschis în2008, şi cel din Piaţa Romană, deschis la finalul lui 2010. Lapolul opus se află restaurantul din City Mall, unde traficulmallului a scăzut.

Compania nu exclude închiderea acestuirestaurant, însă deocamdată nu este nimic sigur, totul va depindede nu mărul de clienţi.

"Am venit la Romană pentru că este trafic şipentru că aici era competiţ ia. Cu alte cuvinte, este locul undetrebuie să fii. Noi acum am acoperit retailul modern şi dacă vommai deschide vom deschide restaurante stradale şi drive-uri. Estebine pe o piaţă să existe un echilibru între toate trei." În PiaţaRomână, acţionarii au închiriat un spaţiu între principaliicompetitori, McDonald's şi KFC.

Deşi nu există un plan concret de deschideripentru 2011, următoarele restaurante vor fi cel mai probabilstradale, deşi există potenţial şi pe zona de drive. "Există o marediferenţă între mall şi stradal. În mall eşti legat de activitateade marketing a mallului. Acolo, cei care merg, merg pentru film,pentru cum părături şi se mai opresc şi să mănânce. În mall trebuiesă ne împărţim clienţii cu celelalterestaurante.

Dacă vorbim de stradal, traficul este mare şiromânii aleg brandul." Ea spune că viitoarele magazine vor fideschise tot în Bucureşti, unde mai este loc de dezvoltare.Ulterior, se va merge către oraşele cu peste 200.000 delocuitori.

Nu se iau însă în calcul oraşele mai mici, celpuţin pentru moment. "Aş considera că avem o reţea matură dacă amajunge la 30 de restaurante. Nu ştiu însă când vom ajunge aici.Pentru moment este greu de estimat."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO