Mediafax.biz Exclusiv

Călătoriile spre Londra şi peste Ocean au majorat cu 40% veniturile British Airways

Călătoriile spre Londra şi peste Ocean au majorat cu 40% veniturile British Airways

Autor: Mirabela Tiron

01.09.2011, 17:20 145

Pe piaţa românească, dar şi pe cea din Moldova, compania aeriană a înregistrat cel mai mare ritm de creştere al businessului din toată zona balcanică.

"Am revenit la creşterile pe care le aveam înainte de criză. Am intrat pe un trend crescător pe piaţa din România. Dacă în Croaţia veniturile British Airways au crescut cu circa 10%, iar în Bulgaria cu puţin peste 20%, în România am avut un plus de peste 40% în primele şase luni", a declarat Emil Delibashev, directorul comercial al British Airways pentru zona balcanică.

Delibashev a preluat conducerea operaţiunilor din România în iunie 2007, după ce Corina Enciu, care ocupase timp de zece ani funcţia de director comercial pe România şi Moldova, a renunţat la această poziţie.

Ulterior, Delibashev a fost numit director general şi pentru operaţiunile British Airways în Croaţia, Serbia şi Muntenegru, Macedonia, Albania, Kosovo, Bosnia şi Herţegovina, pe lângă România, Bulgaria şi Moldova. El nu a făcut publică valoarea absolută a vânzărilor British Airways în România, însă anul trecut veniturile companiei se ridicau în jurul a 15 milioane de euro. ZF a simulat realizarea unei rezervări de bilet pentru o cursă dus-întors pe Bucureşti-Londra pentru perioada 12-14 septembrie şi a mai găsit doar 3 bilete disponibile la clasa economic (Euro Traveller) pentru preţul de 380 de euro.

Adună sute de mii de mile

"Avem mai mulţi clienţi români, cunoscuţi oameni de afaceri, care au adunat jumătate de milion de mile, iar unul dintre ei se apropie de un milion de mile. Aceşti clienţi călătoresc cu British Airways în special în Maldive, Cape Town, Johannesburg, Washington, New York şi Mauritius." Pentru a acumula un milion de mile un client trebuie să facă multe călătorii peste ocean.

Astfel că dacă pentru o călătorie Bucureşti-Londra se câştigă 1.300 de mile, pentru Bucureşti-Los Angeles se pot obţine în jur de 7.000 de mile. Acest număr se dublează dacă clientul călătoreşte la business class şi creşte de 3,5 ori dacă alege un bilet mai scump, la first class. Aproape 60% din biletele vândute la business class de British Airways în zona balcanică sunt cumpărate de români, potrivit declaraţiilor anterioare ale şefului British Airways.

În ultimul an din ce în ce mai mulţi români au ales, pe lângă lângă New York, destinaţiile Miami şi Las Vegas, dar şi câteva oraşe din Africa de Sud. Anul trecut şase din zece pasageri români şi-au continuat zborul pe curse transatlantice (de lung curier) către destinaţii din SUA, Africa sau Asia de pe aeroportul din Londra. Astfel că aeroportul din Londra, spre care pleacă zilnic două avioane ale British Airways din Capitală, este un punct de tranzit pentru cei care îşi continuă călătoria pe curse transatlantice.

Avioane pline

Nici revoltele tinerilor din Marea Britanie nu au afectat traficul pe ruta Bucureşti- Londra, apreciază Delibashev. "Avioanele au zburat pline de la începutul acestui an. Locurile s-au vândut foarte bine", a spus şeful British Airways, fără a preciza nivelul acestuia.

British Airways a încheiat mai multe contracte cu companii pe piaţa românescă, numărul întreprinderilor mici şi mijlocii, pentru care a fost dezvoltat un program special de fidelizare, ajungând la 250.

În România există aproape 630.000 de întreprinderi mici şi mijlocii, în care lucrează aproape 2,6 milioane de angajaţi, IMM-urile fiind o sursă bună de pasageri pentru companiile aeriene.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO