Mediafax.biz Exclusiv

Când sunt probleme în reţele telecom din alte ţări, primii care află sunt uneori inginerii români din Bucureşti sau Timişoara

Autor: Adrian Seceleanu

22.02.2012, 11:45 334

"România reprezintă un centru important pe harta Alcatel-Lucent - avem acum în România peste 1.500 de angajaţi specializaţi, implicaţi în activităţi de cercetare şi dezvoltare pentru tehnologii de ultimă generaţie precum: LTE, aplicaţii, servicii de administrare a reţelelor.Inginerii din România fac parte din echipele globale şi internaţionale şi contribuie la dezvoltarea celor mai noi tehnologii şi la implementarea în premieră a acestora. Cei mai multi dintre angajaţii din România sunt sau au fost implicaţi în proiecte derulate pentru clienţi în afara României", a declarat pentru ZF Raoul Ros, Country Senior Officer al Alcatel România.

"Ericsson GSC România avea la sfârşitul anului 2011 peste 1.000 de angajaţi. Activităţile Ericsson GSC România sunt dedicate deservirii contractelor de Managed Services pe care Ericsson le-a încheiat cu peste 20 de clienţi, operatori de telecomunicaţii din întreaga lume, incluzând servicii de consultanţă şi integrare, administrare a operaţiunilor pentru reţele de telecomunicaţii, servicii de suport şi dezvoltare de aplicaţii software. În prezent, activităţile dedicate contractelor de Managed Services încheiate cu clienţi din România sunt relativ limitate, acoperind în principal asistenţă operaţională în teren, inclusiv întreţinerea siturilor fizice, precum şi administrarea tehnologiilor multivendor implementate la client", a declarat pentru ZF Răzvan Pîrvu, Head of Marketing & Strategy Europa de Sud şi Est al Ericsson.

Ce fac mai exact românii în aceste centre? Dacă o furtună cu multe fulgere se apropie de Munchen, primii află oamenii noştri de la Timişoara - care sunt avertizaţi prin diferite alarme că reţeaua monitorizată de noi ar putea avea probleme. Într-o zi angajaţii Alcatel Lucent din România primesc mii de alarme şi rezolvă sau coordonează rezolvarea problemelor, explica în 2010 pentru ZF un oficial al Alcatel Lucent ce se întâmplă la centrul din Timişoara. Între marii furnizori de servicii la nivel global care au un parteneriat cu Alcatel-Lucent pentru administrarea şi integrarea reţelelor, mentenanţă, externalizarea reţelei, integrare de aplicatii şi transformare IP se numără: Saudi Telecom Company (STC), care a semnat un contract de LTE cu Alcatel-Lucent care include şi administrarea tuturor site-urilor, AT&T, Bharti Airtel, Oi, Etisalat, Orange, Reliance, Telecom New Zealand şi Vivacom în Bulgaria.

În România s-au semnat până acum două mari contracte de externalizare a serviciilor de management al reţelei - Romtelecom cu Ericsson şi Vodafone cu Huawei. Atât Alcatel, cât şi Ericsson au în prezent câteva zeci de oferte active de angajare pentru România şi ambele companii estimează că vor continua să-şi dezvolte acest business.

Activităţile derulate în România au constat întotdeauna în tehnologii şi investiţii strategice pentru companie. Prin colaborarea dintre Laboratoarele Bell şi grupurile de produs generăm inovaţii revoluţionare în produse, servicii şi modele de business. Alcatel-Lucent România face parte din grupul Alcatel-Lucent; ne-am dezvoltat în România în aceşti 20 de ani şi vom continua să reprezentăm un centru important pe harta globală.

"Sectorul telecomunicaţiilor rămâne pe termen mediu şi lung o piaţă cu potenţial deosebit în care banda largă şi mobilitatea vor continua să impună ritmul. (...)Operatorii vor continua să se confrunte cu provocarea de a menţine costurile scăzute şi în acelaşi timp de a oferi servicii de o calitate mai bună. Această presiune asupra costurilor poate fi ridicată prin transformarea şi optimizarea reţelei şi prin externalizarea administrării acesteia", a spus Raoul Ros.

"Ericsson îşi va continua şi în anul 2012 eforturile de a creşte volumul şi valoarea contractelor de Managed Services încheiate cu operatorii de telecomunicaţii. Observăm o creştere a interesului şi a deschiderii din partea operatorilor din lumea întreagă şi din România faţă de serviciile de outsourcing (Managed Services) ca o modalitate de a se adapta şi de a reacţiona la evoluţia actuală a economiei şi a pieţei de telecomunicaţii şi IT", a declarat Răzvan Pîrvu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO