Mediafax.biz Exclusiv

Ce maşini nu vor plăti taxa de poluare de la 1 ianuarie

Ce maşini nu vor plăti taxa de poluare de la 1 ianuarie

Autor: Bogdan Alecu

21.12.2010, 19:26 11

Astfel, de la 1 ianuarie, din cele câteva sutede modele comercializate pe piaţa locală, doar 21 vor fi scutite încontinuare de taxa de poluare, potrivit unei analize a ZF. Sprecomparaţie, în 2010 toate modelele euro 5 erau scutite de taxă,acestea reprezentând în ultimele luni peste 90% din vânzările demaşini noi. De la 1 ianuarie însă pentru toate maşinile Euro 5 seva plăti taxă de poluare.

Nivelul viitoarei taxe de poluare nu a foststabilit până la închiderea ediţiei, acesta urmând a fi comunicatîn cursul acestei săptămâni. Potrivit exemplelor anterioarefurnizate de Ministerul Mediului, în cazul unui automobil cu motorde 3,0 litri Euro 5 se va plăti o taxă de aproximativ 3.600 deeuro, iar în cazul unuia de 1,4 litri aceasta va fi de aproximativ125 de euro.

Astfel, se poate ajunge în situaţia ca acelaşitip de maşină, dar cu un motor Euro 6 (scutit de taxă) să fie chiarmai ieftin cu câteva mii de euro faţă de unul Euro5.

"Motoarele Euro 6 vor fi atractive pentrupublicul din România în măsura în care înseamnă un beneficiufinanciar imediat faţă de o versiune Euro 5. Rămâne de văzut dacăschimbările pe care le aduce taxa de poluare vor oferi un avantajpentru motoarele Euro 6, acum mai scumpe", a spus Cristian Vlaşin,director de vân zări la BMW Group România.

În cazul BMW, "upgradeul" de la Euro 5 la Euro6 este opţional şi costă 1.240 de euro, preţ valabil pentru modelul530d cu motor diesel de 3,0 litri. Tot în cazul mărcii germane,lista modelelor scutite de taxă este continuată de hibridele X6ActiveHybrid şi limuzina Seria 7ActiveHbrid.

Pe de altă parte, potrivit oficialilor BMW, încondiţiile în care preţul acestora depăşeşte 100.000 de euro,clienţii le-au achiziţio nat datorită tehnologiei şi nu pentru aface o economie. În cazul Audi, singura motorizare Euro 6disponibilă în momentul de faţă este cea "clean diesel" 3,0 TDI depe SUV-ul Q7, urmând ca numărul acestora să crească anulviitor.

În cazul acestuia, diferenţa de preţ întremotorul Euro 5 şi cel Euro 6 este de aproape 1.500 de euro, dar înfavoarea motorului mai "verde", potrivit site-ului oficial dinRomânia, acesta costând 56.331 de euro cu TVA inclusă, faţă de57.780 de euro în cazul versiunii Euro 5.

"Cu siguranţă motorizarea Euro 6 constituie unavantaj pentru clienţii de SUV-uri şi ne aşteptăm la creşteri alevânzărilor pentru Q7 anul viitor. În plus, vom lansa şi modelul A4cu motorizarea Euro 6 3,0 TDI, iar în toamna lui 2011 vor urma Q5Hybrid şi viitorul A5, ambele Euro 6", a spus Iulia Dinescu,director de marketing la Audi.

În prezent cele mai multe modele Euro 6 seregăsesc în gama Mercedes-Benz, acelaşi motor diesel de 3,0 litricu tehnologie BlueTEC regăsindu-se inclusiv pe limuzinele E-Klasse,S-Klasse şi SUV-urile ML şi GL plus crossoverul R-Klasse. Pe lângăacestea se adaugă şi SKlasse Hybrid, model care utilizează acelaşisistem hibrid ca şi BMW Seria 7ActiveHybrid.

"Estimăm o creştere a cererii pentru modeleleEuro 6 anul viitor, ajungând la aproximativ 20% din total vânzări,având în vedere faptul că numărul de modele pentru care motorizareaEuro 6 este disponibilă este destul de restrânsă", a subliniatValeriu Zaharia, director de marcă pentru Mercedes-Benz autoturismeîn cadrul Mercedes-Benz România.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24