Mediafax.biz Exclusiv

Citibank: Nu facem mişcări de faţadă, urmăm o strategie de creştere pe retail

Citibank: Nu facem mişcări de faţadă, urmăm o strategie de creştere pe retail

Autor: Razvan Voican

13.04.2011, 18:52 23

"Cusiguranţă vrem să atingem o vizibilitate sporită, însă în spateleacestor mişcări există rădăcini mai adânci, o întreagă strategiecare se va vedea atât în realinierea distribuţiei, cât şi în ofertade servicii cu care vrem să câştigăm clienţi."

El precizează însăcă Citi rămâne orientată spre segmentul persoanelor fizice cuvenituri de la mediu în sus.

"Deja vorbim despre paşi subforma unor investiţii care se văd cu ochiul liber, începând de laagenţia digitalizată inaugurată în ianuarie în Băneasa, într-o zonăcu trafic foarte mare pe clientela noastră ţintă şi continuând cumutarea unităţii din Timişoara într-o nouă locaţie amplasată înpiaţa centrală şi mai departe cu o agenţie complet remodelată şiextinsă la Constanţa, în care vom încorpora elemente de tehnologiede ultimă oră.Toatesunt părţi ale unei strategii coerente pe distribuţie."

De exemplu, bancomatul care permiteretrageri de numerar atât în lei, cât şi în euro - primul de acesttip de pe piaţă - se va găsi şi la unitatea de pe Calea Victoriei,la Timişoara şi Constanţa.

Tomassoni afirmă că formatul din Băneasarămâne singular, cu dotări precum videophone-ul sau terminalulCitibank online.

"Centrul comercial din Băneasa are un traficunic din punctul nostru de vedere, undeva pe stradă nu cred că aresens şi nici în Dorobanţi nu mi se pare că este destultrafic."

De pe poziţia de bancărecunoscută ca jucător de top pe zona corporate, mai ales amultinaţionalelor, Citi se concentrează pe oferirea de pachetecentrate pe conturi de salariu pentru angajaţii companiilorrespective.

"Am câştigat deja conturi-cheie la acestcapitol, de pildă un mare lanţ de magazine de mobilă sau lideruldin food&beverage."

Şeful retailului Citi spune că are ţinteambiţioase inclusiv la private banking.

"Atragem clienţi cu serviciile deadministrare a activelor, distribuim peste 450 de fonduri deinvestiţii din întreaga lume spre deosebire de majoritatea băncilorcare distribuie propriile fonduri, acordăm consiliere pentru caalegerile să se potrivească profilului fiecărui client. Ce-i dreptla început e uşor să dublezi portofoliul."

La capitolul tehnologie, Citi se bazează peo platformă de internet banking pe care o consideră"robustă".

"Vom lansa în curând serviciul de mobilebanking, cu aplicaţie dedicată smartphone-urilor, după ce în ultimaperioadă l-am testat cu angajaţii noştri."

Deja mai multe bănci se grăbesc să sealinieze la creşterea rapidă a pieţei smartphone- urilor, mai alesîn rândul clientelei de retail de top.

De asemenea, sunt în pregătire platforma debrokeraj online, precum şi conectarea la serviciul Citibank globaltransfers - care asigură transferul de bani între conturi deschisela Citi într-un număr mare de ţări din toată lumea, din SUA până înAustralia, sau lansarea programului de alocare personală aactivelor Citi Planner.

Pentru clienţii de top din gama CitiGold (cuactive financiare de la 50.000 de dolari în sus), Tomassoni are înprezent o echipă de peste 21 de bancheri, numărul clienţilor fiindla nivelul a patru cifre. El spune că remarcă o tendinţă sprediversificarea portofoliilor, de la cash şi real-estate spreinvestiţii financiare mai sustenabile pe termen lung.

"Stoarcem cât de mult putem din acestsegment de piaţă pentru că nici nu e greu având forţa brandului şia produselor şi serviciilor pe care le putem oferi, inclusiv pezona de life-style."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO