Mediafax.biz Exclusiv

Cristescu, Billa România: Mizăm în a doua jumătate a anului viitor pe o creştere a pieţei şi a consumului în general

20.12.2010, 15:29 20

"Eu sunt optimist, cel puţin pentru a doua jumătate aanului. La anul sperăm că vom avea o creştere, pentru că Româniaare potenţial pe termen lung aproape în toate domeniile, iarcomerţul tradiţional va avea o pondere importantă în industrie", aspus Cristescu pentru Business Magazin.

Potrivit reprezentantului Billa, o întrebare ce aşteaptărăspuns în 2011 este ce se va întâmpla cu piaţa neagră.

"Românii vor consuma mai mult, dar dacă nu consumăfiscalizat, de câştigat are doar piaţa neagră. Noi concurăm cuacest segment şi dacă statul nu intervine, probabil creştereaconsumului se va vedea mai repede în piaţa neagră decăt în cea acomerţului tradiţional », a explicat Cristescu.

Întrebat despre impactul reţelei Mic.Ro, directorul deoperaţiuni al Billa a apreciat că este probabil doar o nişă. El acompletat că retailul s-a dezvoltat în etape, pe segmente, dintrecare unele au rămas neacoperite.

"Segmentul micilor magazine de proximitate a rămas în mânavechilor proprietari independenţi. Pentru retailul organizat este onişă de piaţă care nu a fost exploatată şi totodată o oportunitate.Nu se poate spune însă că este o tendinţă sau că oamenii vorînclina în anii următori spre astfel de magazine în loculhipermarketurilor sau al discount store-urilor", credeCristescu.

În ceea ce priveşte evoluţia companiei în acest an, el aprecizat că nu ar spune că a fost mai bun decât 2009.

"Amfăcut eforturi şi ne-a costat foarte mult din profitabilitate ca săputem atinge măcar o parte din parametrii businessului.A fost un an extrem de dificil".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO