Mediafax.biz Exclusiv

Criza actuală ar putea să se adâncească, nu doar să se prelungească, crede proprietarul Transavia

Autor: Ioana Mihai

05.09.2011, 14:03 197

"Situaţia companiei e solidă din punct de vedere financiar, ceea ce ne creează un avantaj de a putea specula momentele de slăbiciune ale altora şi să ne întărim în continuare", a precizat Popa.

Compania stabilise pentru 2011 un buget de investiţii de 40 milioane lei (10 mil. euro), deja depăşit cu peste 10 milioane lei şi care ar putea fi suplimentat în continuare. Cea mai mare parte a fondurilor (70%) sunt proprii, diferenţa fiind asigurată de credite bancare.

"Cu noi n-au fost niciodată băncile reticente, dimpotrivă", afirmă afaceristul transilvănean.

Şi în această perioadă Transavia a ales să lucreze cu aceiaşi bancheri ca întotdeauna- Banca Transilvania, Banca Italo-Romena şi UniCredit Ţiriac Bank.

Investiţiile din acest an au drept ţintă fabrica de procesare, nu atât pentru creşterea capacităţii de producţie, cât pentru a lărgi gama de produse, mai cu seamă cu cele destinate exportului pe continentul african.

Pe lista de investiţii se află şi abatorul, vehiculele care au intrat în parcul auto, fabrica de furaje combinate (căreia i-a crescut cu 50% capacitatea de prelucrare, iar volumul de depozitare a cerealelor a fost dublat).

"Mai lucrăm şi la un complex de creştere a puilor de circa 8.000 de tone pe an, care ne asigură o creştere de circa 13-15%."

Tot anul acesta, firma a înfiinţat două ferme de vegetale (la Aiton, Cluj şi la Spring, Alba) pentru cultivarea cerealelor necesare consumului propriu, investiţe ce depăşeşte 20 de milioane de lei.

Compania, ajunsă pe primul loc în topul producătorilor de carne de pui, a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 423 milioane de lei şi un profit brut de peste 31 de milioane de lei. Vânzările companiei reprezintă circa o zecime din întreaga piaţă a cărnii, în valoare anuală estimată de circa 4 miliarde de lei.

Din cifra de afaceri a Transavia, circa 10% s-a datorat exportului - către Africa, Asia, lumea arabă, Europa - iar ponderea lui creşte anul acesta. Valoarea este însă mai mare, de circa 25% din vânzări, pentru că peste hotare nu vinde carne, ci produse procesate, spre deosebire de piaţa internă, unde cea mai mare parte a vânzărilor revine cărnii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO