Mediafax.biz Exclusiv

Cum explică şeful Pirelli investiţia de 150 mil. euro de la Slatina: Vrem să fim unde este creştere

Cum explică şeful Pirelli investiţia de 150 mil. euro de la Slatina: Vrem să fim unde este creştere

Autor: Andrei Chirileasa

14.10.2011, 10:29 371

Anunţul Pirelli că va investi încă 150 de milioane de euro pentru extinderea fabricii de anvelope de la Slatina contrastează puternic, cel puţin la prima vedere, cu evoluţia vânzărilor de autoturisme din România. Piaţa auto internă s-a contractat puternic în ultimii trei ani, iar la nivel internaţional are abia un an de când s-a mai dezgheţat.

Totuşi, noua investiţie a italienilor, care se adaugă celor 300 de milioane de euro deja investite la Slatina, este un pariu pentru viitor şi se integrează în strategia lor de a fi prezenţi în pieţele emergente, acolo unde este creşterea.

"Suntem mulţumiţi cu ce am realizat până acum în România", spune Marco Tronchetti Provera, preşedintele şi CEO-ul grupului Pirelli şi, totodată, unul dintre cei mai puternici oameni de afaceri din Italia.

În câţiva ani, fabrica Pirelli de la Slatina va ajunge la o producţie anuală de 10 milioane de unităţi (faţă de 4 milioane de unităţi cât avea anul trecut şi 7 milioane de unităţi estimate pentru finele acestui an), devenind cea mai mare uzină de producţie de anvelope pentru autoturisme din cadrul grupului.

"De ce am investit în România? În urmă cu câţiva ani am analizat evoluţia pieţei şi am decis că trebuie să ne orientăm către segmentul anvelopelor premium. Fabricile vechi nu susţineau noile tehnologii, aşa că, din păcate, am fost nevoiţi să le închidem şi să construim altele noi. Am ales locaţiile astfel încât să ne situă m în regiunile cu creştere puternică. În România am găsit şi forţă de muncă bine calificată şi sprijin din partea autorităţilor", a explicat Tronchetti.

Premierul Emil Boc a fost la finele lunii august la Slatina cu ocazia anunţării noii investiţ ii a Pirelli, eveniment la care a fost prezent şi Tronchetti. Acesta spune că autorităţile de la Bucureşti au luat măsuri "foarte curajoase" care îşi vor arăta roadele în perioada următoare. Pentru italieni a contat probabil la fel de mult şi componenta financiară a sprijinului oferit de autorităţi: Guvernul oferă un ajutor de stat de 28 mil. euro pentru noua investiţie a Pirelli.

Extinderea producţiei va necesita angajarea a încă 300 de oameni, pe lângă cei 2.400 de salariaţi pe care Pirelli susţine că-i are în România în acest moment. CEO-ul Pirelli este mulţumit de calităţile angajaţilor români.

"Drept dovadă că suntem foarte mulţumiţi de nivelul de calificare al muncitorilor români am adus la Slatina 100 de muncitori din Mexic pentru training. Noua fabrică pe care o construim în Mexic va avea aceeaşi tehnologie ca şi cea din România. În prezent, în Slatina avem cea mai mare comunitate mexicană din România", spune şeful Pirelli.

El nu se arată foarte îngrijorat de criza pe care o traversează în această perioadă economiile europene şi nici nu se teme de o nouă scădere a pieţei auto. "Noi suntem mai puţin afectaţi de downturn. Nu suntem atât de puternic corelaţi cu piaţa auto", explică Tronchetti.

El se bazează şi pe statisticile care arată că în ultimii zece ani (2000-2010) piaţa auto mondială a cescut cu un nivel mediu anual de 2%, în timp ce piaţa cauciucurilor a crescut în medie cu 2,8%. Segmentul automobilelor premium a urcat în aceeaşi perioadă cu 2,8%, în timp ce segmentul anvelopelor premium a crescut cu 4,7%, ambele fiind creşteri anuale.

În 2009, când piaţa auto s-a contractat cu 22%, piaţa anvelopelor a rezistat mai bine, scăzând doar cu 10%.

La Slatina, Pirelli produce în special cauciucuri pentru echiparea automobilelor noi, pentru mărci premium precum BMW, iar cea mai mare parte a producţiei merge la export, potrivit reprezentanţilor companiei.

În ciuda crizei, vânzările Pirelli România au crescut de peste două ori în ultimii trei ani, de la 115 mil. euro în 2007 la 242 mil. euro în 2010, iar numărul de angajaţi a crescut de la 800 la peste 1.600, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO