Mediafax.biz Exclusiv

Cum vor schimba LIDL, H&M sau Leroy Merlin faţa retailului românesc

Cum vor schimba LIDL, H&M sau Leroy Merlin faţa retailului românesc

Autor: Cristina Rosca

02.01.2011, 21:15 38

Astfel, reţeaua germană LIDL, unul dintre ceimai agresivi jucători de pe segmentul discounterilor la nivelmondial, şi-a asigurat pentru 2011 o poziţie importantă pe piaţă,după ce Consiliul Concurenţei a aprobat preluarea magazinelor Plusla sfârşitul anului trecut.

Intrarea LIDL va coincide cu primeleinvestiţii ale unui alt nume aşteptat de mai mulţi ani în comerţulromânesc: gigantul suedez H&M (Hennes & Mauritz).Retailerul va intra în forţă pe piaţa locală în primăvara acestuian, când va deschide primele magazine în centrele comerciale AFIPalace Cotroceni, Băneasa Shopping City, Plaza România, BucureştiMall, în cele două magazine Unirea Shopping Center din Bucureşti şiBraşov, Iulius Mall din Timişoara şi Cluj şi în zona comercială aproiectului Palas din Iaşi.

Al treilea jucător care şi-a anunţat intrareape piaţa locală este reţeaua franceză de bricolaj Leroy Merlin.Retailerul francez, al doilea mare jucător pe piaţa europeană deprofil, după britanicii de la Kingfisher şi înaintea Praktiker, nua explicat strategia de intrare, anunţând că nu este exclusă oachiziţie a unei alte reţele "dacă vor apărea astfel deoportunităţi".

Noii investitori vin să demonstreze căretailul modern devine tot mai important în România, urmând a mâncadin ponderea comerţului tradiţional.

Retailul modern a depăşit anul trecut capondere comerţul tradiţional şi a depăşit şi pragul de 50% dintotalul pieţei de profil, potrivit unui studiu realizat deConsiliul Concurenţei. Anul trecut a fost însă şi un moment în careantreprenorii români care au dispus de cash şi-au îndreptat atenţiaspre retail. În 2011 ei îşi vor continua ofensiva şi se vor luptacu jucătorii străini. Cel mai agresiv jucător este Dinu Patriciu,care a investit circa 200 de milioane de euro într-un nou conceptde business, Mic.ro. Planul său este de a dezvolta un lanţ de 1.000de chioşcuri şi 2.000 de magazine pe roţi până la sfârşitul lui2011.

Anul hipermarketurilor din eşalonul2

După ce în ultimii ani Carrefour, cel mai marejucător de pe segmentul hipermarketurilor, cu afaceri de peste 1mld. euro, şi real-, Hypermarket, divizia grupului Metro, şi-auconsolidat poziţia pe piaţa din România cu deschideri de magazine,în 2011 vine rândul jucătorilor din "rândul doi" - Cora şi Auchan.Astfel, în 2011 Auchan, cu afaceri de circa 350 mil. euro în 2009,deschide trei noi hipermarketuri, în Constanţa în cadrul centruluicomercial Maritino Shopping Center, Iaşi în cadrul Palas şi Craiovaîn cadrul proiectului Electroputere Parc.

Reţeaua Cora, care a realizat în 2009 vânzăride 329 mil. euro cu trei magazine, va inaugura în 2011hipermarketuri în Drobeta-Turnu Severin, Constanţa, în cadrulmallului City Park, şi în Arad, în mallul Galleria. Anul trecut aumai fost deschise două unităţi, în Sun Plaza Bucureşti şi GoldPlaza Baia Mare.

Revine apetitul pentruconsum?

Ultimele date în ceea ce priveşte evoluţiapieţei de bunuri de larg consum arată că primele zece luni aleanului trecut au adus o contracţie de 6% învaloare.

Nivelul este puţin mai bun faţă de estimărilecare arătau că în total anul 2010 ar putea aduce o tăiere de 10% înceea ce priveşte apetitul românilor pentru bunuri alimentare,nealimentare, ţigări şi băuturi. Scăderea în volum este de pestedouă ori mai mare decât cea în valoare deoarece preţurile aucrescut, inflaţia anuală în octombrie fiind de 7,9%, cea mai maredin UE. Principala întrebare pentru 2011 în ceea ce priveşte piaţade profil este dacă consumul va avea puterea să-şi revină încontextul în care concedierile vor continua şi anul acesta, ce-idrept într-un ritm mai mic faţă de cel înregistrat în ultimii doiani de criză, iar puterea de cumpărare va fi în continuare afectatăde salariile mai mici.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO