Mediafax.biz Exclusiv

Dan Ivan, Sanofi-Aventis: Exporturile vor majora producţia cu 30%

Dan Ivan, Sanofi-Aventis: Exporturile vor majora producţia cu 30%

Autor: Ioana David

08.05.2011, 18:17 210

Lista de proiecte dinacest an a lui Ivan mai cuprinde o linie de producţie a peleţilor(medicamente sub formă de microgranule al căror efect se elibereazătreptat) de 2 mil. euro, creşterea vânzărilor "peste ritmulpieţei", lansarea a 16 medicamente şi o investiţie într-unlaborator de validare a medicamentelor produse în afara UniuniiEuropene.

"Vom continua programul de investiţii care înperioada 2010-2011 este de circa 7 milioane de euro, din care 4,7milioane de euro anul acesta. În acest fel ne pregătim şi de oviitoare creştere a producţiei", a spus Dan Ivan, care a adăugat căde fapt prin creşterea producţiei se obţin economii în ceea cepriveşte costurile.

Investiţiile vizează fosta fabrică Sicomed,ceea ce compania numeşte partea industrială a activităţii sale.Partea comercială a companiei cuprinde patru divizii, cea degenerice (produsele fostei fabrici Sicomed şi importurile demedicamente generice ale grupului), divizia de OTC-uri (medicamentecare se eliberează fără prescripţ ie - n.red.), de R&D(medicamente originale) şi de vaccinuri.

Intră în luptă cu Viagra

Sanofi-Aventis, care a devenit acţionarulindirect al fostei fabrici Sicomed odată cu achiziţia cehilor de laZentiva în 2009 în urma unei tranzacţii internaţionale, şi-a propusde asemenea ca pe termen mediu, doi - trei ani, exporturile săgenereze o creştere cu 30% a producţiei.

În prezent, producţia fabricii este de 50milioane de unităţi, la jumătate faţă de acum cinci ani, însă odatăcu finalizarea investiţiilor în peleţi şi a exporturilor, ar puteasă crească cu 30%, ajungând la 65 de milioane deunităţi.

"Ocupând capacitatea de producţie, scadecostul de producţie pentru produsele locale, deci creşteprofitabilitatea", a spus Dan Ivan.

Întrebat de ce a ales Sanofi-Aventis săproducă aceste medicamente în România, el a spus că fabrica s-aspecializat în producţie de serii mici pentru produse diferite, dara notat şi costurile mai scăzute pe plan local.

Primele exporturi au început în februarie -martie pentru Uro-Tablinen, medicamente urologic şi au mersînGermania, însă acesta este doar primul dintr-o listămai lungă.

"Avem o listă cu 20 de produse, din care 11vor avea servicii complete în România (de la producţie la ambalare- n.red.), în timp ce pentru restul vom face doar ambalare aici.Sunt cinci pieţe importante pe care le avem în vedere:Germania, Franţa, Portugalia, Marea Britanie şiItalia", a spus şeful Sanofi-Aventis.

Pe lângă acestea, alte 20 de produse sunt înanaliza de fezabilitate, iar reprezentanţii companiei suntoptimişti. Produsele din prima categorie de 20 sunt din arii precumtract digestiv, cardiovascular, aparat genito-urinar,antiinfecţioase (antibiotice), musculo-scheletice şi sistem nervoscentral.

Ivan, 52 de ani, cel mai puternic executivromân pe piaţa de medicamente, a mai precizat că medicamentulpentru care au început livările este destinat exclusivexportului.

În ceea ce priveşte Gerovital (medicamentulcu acest nume - n.red.), brand cu o valoare "extrem de mare", estemai la "îndemână" să se ocupe de lansarea în România, care este înplanul echipelor comerciale. Totodată, linia de producţie apeleţilor urmează să livreze primele produse în 2012, Helicid(folosit în tratamentul ulcerului) şi Fokusin (aparaturinar).

Un alt proiect aflat în derulare vizeazăinvestiţii într-un laborator care se va ocupa de validareaproduselor care vin din alte unităţi ale Sanofi-Aventis, dar pecare vrea să le lanseze în Uniunea Europeană. Aşa cum este cazul adouă clase de medicamente care acum se fabrică înTurcia.

Compania şi-a propus ca anul acesta sălanseze 16 generice (copii ale produselor originale, care apar înmomentul în care expiră patentele), printre care şi un concurentpentru Viagra (medicament folosit în tratamentul disfuncţiilorerectile aflat în portofoliul Pfizer).

Compania şi-a propus ca în viitor să aducă înRomânia şi două medicamente originale.

În ceea ce priveşte vânzările din acest anale companiei în România, Ivan "îndrăzneşte" să spere că vor fipeste evoluţia pieţei. Potrivit datelor companiei de analiză şistudii de piaţă Cegedim România, în 2010 vânzările Sanofi- Aventisîmpreună cu Zentiva au fost de 872,7 mil. lei (207 mil. euro), ceeace plasează compania pe primul loc în topul jucătorilor din domeniu(la nivel PPP - Pharmacy Purchasing Price, care reflectă ieşirilede produse din farmacii însă la preţul cu care acestea suntcumpărate de la distribuitori).

Recent, compania a numit un nou head offinance în persoana lui David Sanchez şi un nou director pentrudivizia de consumer health, Iulia Roşian.

Cu ochii pe produsele fărăprescripţie

Una dintre direcţiile pe care compania se vaconcentra anul acesta este reprezentată de medicamentele fărăprescripţie, în condiţiile în care în ultima perioadă tot mai multecompanii farma încep să-şi reorienteze portofoliul către aceastăclasă.

"Din cauza situaţiei din sistemul sanitar,dar şi din perspectiva strategiei grupului, considerăm OTC-urileunul dintre pilonii de creştere în Europa, dar şi în România. ÎnEuropa vindeam în 2010 OTC-uri de aproximativ 700 mil. euro şi vremsă ajungem în decurs de 2 ani la 2 mld. euro."

Creşterea mare bugetată nu poate să fieatinsă "doar organic", aşa cum recunoaşte chiar Ivan. În opinia sapreţurile libere la OTCuri "nu ajută nici producătorii, nicipacienţii".

"Farmaciile îşi uşurează viaţa cu vânzărilede OTC-uri, dar credem că pe termen lung ar trebui să revenim laadaosuri fixe."

Spre deosebire de produsele care seeliberează cu prescripţie, care au preţurile impuse de cătreMinisterul Sănătăţii, în cazul OTCurilor, acestea se formează liberîn funcţie de adaosurile practicate pe lanţul dedistribuţie.

Din divizia de OTC-uri a companiei a ieşit la1 aprilie anul acesta Algocalmin, după ce Agenţia Naţională aMedicamentului a decis că acest produs trebuie vândut numai cuprescripţie.

Tot în cadrul diviziei locale de OTC-uri,recent Sanofi a creat o echipă de promovare pentru două branduri dedermatocosmetice, intrate în portofoliu după ce la nivelinternaţional grupul a achiziţioant o companie polonezăspecializată.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO