Mediafax.biz Exclusiv

Deichmann are în plan zece noi magazine în 2012

Deichmann are în plan zece noi magazine în 2012

Autor: Cristina Rosca

05.02.2012, 19:11 343

"Pentru anul 2012 avem în plan zece deschideri, respectiv a doua filială în Brasov, una sau două deschideri în Bucureşti şi pretutindeni unde sunt proiecte de interes", spune Augustina Artemie, directorul de marketing al Deichmann România.

Odată cu noile deschideri compania urmează să angajeze 85-90 de persoane, potrivit calculelor ZF care au la bază numărul actual de angajaţi şi numărul de magazine. "Momentan sunt 422 de angajaţi în cadrul firmei Deichmann. Dat fiind faptul că Deichmann se află într-o expansiune continuă în România, acelaşi lucru se întâmplă şi în cazul angajaţilor, căci fiecare filială în seamnă crearea de noi locuri de muncă." În 2011 germanii au angajat 209 persoane. În prezent pe piaţa locală există 48 de magazine Deichmann, dintre care 12 inaugurate anul trecut. La începutul lui 2011 compania anunţa planuri pentru deschiderea a zece magazine, cu două mai puţin decât a inaugurat. Unităţile Deichmann sunt deschise atât în oraşe mari precum Bucureşti, Piteşti, Iaşi sau Braşov, dar şi în oraşe cu o populaţie de sub 100.000 de locuitori, precum Mediaş, Giurgiu sau Sighetul Marmaţiei.

Ce îi interesează

"Ne interesează spaţiile din centre comerciale, retail park-uri, dar şi din centrele oraşelor. De importanţă majoră este să corespundă criteriilor noastre de selecţie, indiferent că este vorba de oraşe mari sau mici." Ea nu dă însă detalii despre criteriile de selecţie.

Augustina Artemie mai spune că în prezent cele mai bune magazine din punctul de vedere al vânzărilor sunt cele din oraşele mari, precum Bucureşti, Cluj sau Timişoara, unde puterea de cumpărare este mai mare.

Mai mult, directorul de marketing al germanilor spune că nu au fost remarcate schimbări majore în comportamentul de consum al românilor, "cunoscuţi ca fiind unii extrem de activi. În plus, datorită creşterii notorietăţii firmei am câştigat noi clienţi".

În ultimii trei ani consumul a intrat pe o pantă descendentă, declinul cu mulat al acestuia apropiindu-se de 20% în condiţiile în care românii sunt tot mai reticenţi în a cheltui.

Un an bun

Deichmann, companie intrată pe piaţa locală în 2007, se adresează clienţi lor cu venituri medii şi mici. Concurentul direct al germanilor este Leonardo, însă pe piaţă în topul celor mai mari jucători sunt şi Otter, Musette şi Benvenuti.

Augustina Artemie nu oferă detalii despre cifra de afaceri din 2011, ea limitându-se să spună că a fost un an bun.

Atât în 2009, cât şi în 2010 compania a reuşit aproape să îşi dubleze vânzările în lei. În 2010 compania a obţinut afaceri de 95 mil. lei (22,6 mil. euro) faţă de 53,5 mil. lei (12,6 mil. euro) în anul anterior.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO